Čl. I
Vyhláška Ministerstva dopravy č. 177/1995 Sb., kterou se vydává stavební a technický řád drah, se mění a doplňuje takto:
1. § 1 odst. 2 písm. b) zní:
"b) bezpečnostním pásem nástupiště část plochy nástupiště u nástupní hrany, oddělená od ostatní plochy nástupiště kontrastně barevným a hmatově (slepeckou holí a nášlapem) vnímatelným varovným pruhem.".
2. § 11 odst. 12 zní:
"(12) Ustanovení odstavců 2, 4, 5, 6 a 7 se uplatňuje vždy, nebrání-li tomu složitost místních podmínek v zastavěném území nebo státem chráněném území, popř. nepříznivé geologické podmínky. Nelze-li parametry uvedené v těchto odstavcích dodržet, musí být bezpečnost provozování dráhy a drážní dopravy zajištěna odpovídajícím stavebnětechnickým řešením a organizačním opatřením.".
3. V § 13 odst. 2 věta první zní: "Na dráze celostátní u staveb dráhy, u kterých se zřizuje nové drážní zemní těleso, nesmí být v traťových kolejích poloměr oblouku menší než 500 m a v případě rekonstrukce nebo modernizace dráhy, při které se nezřizuje nové drážní zemní těleso, nesmí být v traťových kolejích poloměr oblouku menší než 300 m.".
4. § 13 se doplňuje odstavcem 14, který zní:
"(14) Ustanovení odstavců 2, 3, 4 a 8 se uplatňuje vždy, nebrání-li tomu složitost místních podmínek v zastavěném území nebo státem chráněném území, popř. nepříznivé geologické podmínky. Nelze-li parametry uvedené v těchto odstavcích dodržet, musí být bezpečnost provozování dráhy a drážní dopravy zajištěna odpovídajícím stavebnětechnickým řešením a organizačním opatřením.".
5. V § 14 odst. 3 se ve větě první za slova "musí být" vkládají tato slova: "u nové stavby dráhy".
6. V § 16 odst. 1 se na konci připojuje tato věta: "Na nově zřizovaných nástupištích musí být vyznačen bezpečnostní pás.".
7. V § 18 odst. 5 ve větě třetí se slova "s přesypávkou" vypouštějí, za slova "úsecích trati" se vkládá tečka a zbytek věty se vypouští.
8. V § 24 odst. 11 se za slovo "vedení" vkládají tato slova: "s výjimkou elektricky nevodivých sdělovacích vedení".
9. V § 26 odst. 2 písm. f) se slovo "prohlídkou" nahrazuje slovem "kontrolou" a slova "a jejich svárů" se nahrazují slovy "a vizuální prohlídkou jejich svarů".
10. V § 43 odst. 6 ve větě druhé se slovo "poloviční" nahrazuje slovem "dvojnásobné".
11. § 53 odst. 4 zní:
"(4) Ustanovení odstavců 1 a 2 se uplatňuje vždy, nebrání-li tomu složitost místních podmínek v zastavěném území nebo státem chráněném území, popř. nepříznivé geologické podmínky. Nelze-li parametry uvedené v těchto odstavcích dodržet, musí být bezpečnost provozování dráhy a drážní dopravy zajištěna odpovídajícím stavebnětechnickým řešením a organizačním opatřením.".
12. § 65 písm. f) zní:
"f) budovy a zařízení, určené k organizování a řízení drážní dopravy, k odstavování trolejbusů a k provádění jejich pravidelných technických prohlídek (vozovna) a k uspokojování přepravních potřeb veřejnosti, včetně inženýrských sítí, nutných k jejich provozování, zastávky, které tvoří nástupiště, a nástupní ostrůvky, jejich vybavení a přístřešky,".
13. V § 88 odst. 1 se za slova "Ustanovení této vyhlášky" vkládají tato slova: "upravující technické podmínky a požadavky pro stavby drah a stavby na dráze".