Článek 2
Předmět dohody
(1) Pro dosažení cíle uvedeného v článku 1 budou v rámci postupů vyžadovaných příslušnými vnitrostátními předpisy Strany usilovat o to, aby byla navržena opatření, která povedou zvyšováním kapacity k růstu výkonů a zkrácením jízdních dob umožní dosáhnout na trati Vídeň - Brno - Praha cílové jízdní doby 3 hodiny 45 minut.
(2) Strany se dohodly na tom, že vzájemně projednají projekty, které podle odstavce 1 povedou k naplnění této dohody, a budou usilovat o časově koordinovanou modernizaci.
(3) K tomuto účelu se stanovují následující opatření a termíny dokončení:
I) Modernizační opatření na železniční trati Vídeň (uzel Süßenbrunn) - státní hranice poblíž Bernhardsthalu a Břeclavi za účelem dosažení systémové jízdní doby 60 minut Vídeň hlavní nádraží - Břeclav (reálná jízdní doba asi 47 minut) a rovněž k dosažení vyšší kapacity trati (rok 2024).
II) Modernizační opatření na železniční trati Břeclav - Praha za účelem dosažení systémové jízdní doby 180 minut Břeclav - Praha (reálná jízdní doba včetně zastavení v Břeclavi asi 178 minut) a rovněž k dosažení vyšší kapacity trati (rok 2024).
(4) Strany zdůrazňují význam modernizačních opatření uvedených v odstavcích 1 až 3 jako přeshraničního projektu TEN a budou jednat tak, aby byly pro společnou modernizaci zajištěny v co nejvyšší míře dotace z Evropské unie, přičemž se v tom vzájemně podpoří.
(5) Se zřetelem na cíle této dohody podle článku 1 budou Strany usilovat o to, aby bylo zajištěno odpovídající financování umožňující včasnou realizaci uvedených opatření.