§ 29
(1) Správce podle čl. 3 bodu 14 nařízení se dopustí přestupku tím, že
a) využije techniky cílení nebo techniky doručování reklamních sdělení, které v kontextu online politické reklamy zahrnují zpracování osobních údajů, i když není splněná některá z podmínek stanovených v čl. 18 odst. 1 nařízení,
b) poruší zákaz podle čl. 18 odst. 2 nařízení,
c) nezajistí požadavky stanovené v čl. 18 odst. 4 nařízení v souvislosti s poskytováním výslovného souhlasu nebo jeho odvoláním,
d) nedodrží některý z požadavků stanovených v čl. 19 odst. 1 nařízení,
e) v rozporu s čl. 19 odst. 2 nařízení nezajistí sdělení stanovených informací vydavateli, není-li sám vydavatel, nebo je neposkytne podle požadavků stanovených v čl. 19 odst. 2 nebo 4 nařízení, nebo
f) v rozporu s čl. 20 nařízení nepřijme vhodná opatření, aby mohl zúčastněnému subjektu bezplatně předat informace uvedené v čl. 19 nařízení.
(2) Za přestupek lze uložit pokutu do
a) výše 6 % ročního celosvětového obratu dosaženého pachatelem podle jeho poslední řádné účetní závěrky, jde-li o přestupek podle odstavce 1 písm. f), nebo
b) částky odpovídající 20 000 000 EUR nebo, je-li pachatel podnikem podle čl. 4 bodu 18 obecného nařízení o ochraně osobních údajů 2), do výše 4 % ročního celosvětového obratu dosaženého pachatelem podle jeho poslední řádné účetní závěrky, podle toho, která hodnota je vyšší, jde-li o přestupek podle odstavce 1 písm. a) až e). Pro přepočet výše pokuty na českou měnu se použije kurz devizového trhu vyhlášený Českou národní bankou pro den předcházející dni vydání rozhodnutí o přestupku. Výše pokuty přepočtená na českou měnu se zaokrouhlí na celé koruny směrem nahoru.
(3) Za přestupek podle odstavce 1 lze spolu s pokutou uložit správní trest zveřejnění rozhodnutí o přestupku.