§ 1
(1) Český telekomunikační úřad může za podniky se společnou významnou tržní silou označit dva nebo více podniků, jestliže i při neexistenci strukturálních nebo jiných vazeb mezi nimi působí tyto podniky na relevantním trhu, jenž není efektivně konkurenční a na němž nemá žádný z těchto podniků sám o sobě významnou tržní sílu 1).
(2) Kritérii pro posuzování, zda má více subjektů na relevantním trhu uvedeném v odstavci 1 společnou významnou tržní sílu, jsou zejména:
a) malá pružnost poptávky,
b) podobné tržní podíly,
c) velké právní nebo ekonomické překážky pro vstup na trh,
d) vertikální integrace se společným odmítáním dodávek,
e) nedostatečná kupní síla na straně poptávky, nebo
f) nedostatečná potenciální konkurence.
------------------------------------------------------------------
1) Čl. 1 odst. 28 Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2009/140/ES ze dne 25. listopadu 2009, kterou se mění směrnice 2002/21/ES o společném předpisovém rámci pro sítě a služby elektronických komunikací, směrnice 2002/19/ES o přístupu k sítím elektronických komunikací a přiřazeným zařízením a o jejich vzájemném propojení a směrnice 2002/20/ES o oprávnění pro sítě a služby elektronických komunikací.