Čl. I
Vyhláška č. 162/2005 Sb., o stanovení parametrů kvality univerzální služby a jejich mezních hodnot, se mění takto:
1. § 1 včetně poznámky pod čarou č. 1 zní:
"§ 1
Tato vyhláška upravuje na základě práva Evropské unie 1) parametry kvality univerzální služby a jejich mezní hodnoty.
------------------------------------------------------------------
1) Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2002/22/ES o univerzální službě a právech uživatelů týkajících se sítí a služeb elektronických komunikací (směrnice o univerzální službě).
Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2009/136/ES, kterou se mění směrnice 2002/22/ES o univerzální službě a právech uživatelů týkajících se sítí a služeb elektronických komunikací, směrnice 2002/58/ES o zpracování osobních údajů a ochraně soukromí v odvětví elektronických komunikací a nařízení (ES) č. 2006/2004 o spolupráci mezi vnitrostátními orgány příslušnými pro vymáhání dodržování zákonů na ochranu zájmů spotřebitele.".
2. § 2 včetně nadpisu zní:
"§ 2
Vymezení pojmů
Pro účely této vyhlášky se rozumí účastnickým přípojným okruhem (dále jen "přípojný okruh") komunikační cesta spojující koncový bod sítě s přípojným bodem telefonní ústředny, popřípadě dálkového koncentrátoru, sestávající z účastnického přípojného vedení včetně k němu příslušejícího technického zařízení nezbytného pro uskutečňování volání; přípojným bodem se rozumí hlavní rozvaděč.".
3. V § 3 odst. 1 písmena a) až c) znějí:
"a) doba, za kterou je zřízeno připojení v pevném místě k veřejné komunikační síti,
b) četnost poruch přípojných okruhů,
c) doba, za kterou je porucha odstraněna,".
4. V § 3 odst. 1 písmeno h) zní:
"h) míra pohotovosti veřejných telefonních automatů nebo jiných obdobných technických prostředků umožňujících přístup k veřejně dostupné telefonní službě (dále jen "veřejný telefonní automat").".
5. V § 3 odstavec 2 zní:
"(2) Doba, za kterou je zřízeno připojení v pevném místě k veřejné komunikační síti, je doba ode dne, kdy uživatel podal žádost o připojení, do okamžiku zprovoznění koncového bodu sítě v pevném místě; za zprovoznění připojení v pevném místě se považuje rovněž převod užívacích práv ke koncovému bodu sítě stávajícího přípojného okruhu na jiného účastníka.".
6. V § 3 odst. 3 se slova "vztažená na účastnické přípojné vedení je poměr počtu" nahrazují slovy "přípojných okruhů je počet" a slova "k průměrnému počtu účastnických přípojných vedení" se nahrazují slovy "vztažený k 100 přípojných okruhů".
7. V § 3 odst. 4 se slova "Doba odstranění poruchy" nahrazují slovy "Doba, za kterou je porucha odstraněna,".
8. V § 3 odst. 7 se za slova "vyúčtování ceny za" vkládají slova "veřejně dostupné".
9. Příloha k vyhlášce č. 162/2005 Sb. včetně poznámky pod čarou č. 2 zní:
"Příloha
Stanovené mezní hodnoty parametrů kvality univerzální služby ve veřejné komunikační síti
+--------------+-------------------------+--------------------------------------------+------------------+
| 1 | 2 | 3 | 4 |
+--------------+-------------------------+--------------------------------------------+------------------+
| Parametr | Parametr | Jednotka | Stanovená mezní |
| podle | | | hodnota |
+--------------+-------------------------+--------------------------------------------+------------------+
| § 3 odst. 1 | Doba, za kterou je | Počet dnů, během nichž bylo zprovozněno | |
| písm. a) | zřízeno připojení | připojení | |
| | v pevném místě | | |
| | k veřejné | | |
| | komunikační síti | | |
| | | | |
| | | - v 95 % případů | ≤ 10 |
| | | | kalendářních dnů |
| | | | |
| | | - v 99 % případů | ≤ 15 |
| | | | kalendářních dnů |
| | +--------------------------------------------+------------------+
| | | Procento případů zprovozněných připojení | 100 % |
| | | v době dohodnuté s uživatelem | |
+--------------+-------------------------+--------------------------------------------+------------------+
| § 3 odst. 1 | Četnost poruch | Četnost poruch vztažená k 100 přípojných | ≤ 10 /rok |
| písm. b) | přípojných okruhů | okruhů za rok | |
+--------------+-------------------------+--------------------------------------------+------------------+
| § 3 odst. 1 | Doba, za kterou je | Doba odstranění | |
| písm. c) | porucha | | |
| | odstraněna | - 80 % poruch | ≤ 6 hodin |
| | | | |
| | | - 95 % poruch | ≤ 12 hodin |
| | | | |
| | | na přípojném okruhu | |
| | +--------------------------------------------+------------------+
| | | Procento případů odstranění poruchy na | 100 % |
| | | přípojném okruhu v době dohodnuté s | |
| | | účastníkem | |
| | +--------------------------------------------+------------------+
| | | Doba odstranění | |
| | | | |
| | | - 80 % poruch | ≤ 6 hodin |
| | | | |
| | | - 95 % poruch | ≤ 12 hodin |
| | | | |
| | | všech ostatních, s výjimkou poruch na | |
| | | přípojném okruhu | |
| | +--------------------------------------------+------------------+
| | | Procento případů odstranění poruchy, s | 100 % |
| | | výjimkou poruchy na přípojném okruhu, v | |
| | | době dohodnuté s účastníkem | |
+--------------+-------------------------+--------------------------------------------+------------------+
| § 3 odst. 1 | Doba, za kterou je | Průměrná doba, za kterou bylo sestaveno | |
| písm. d) | sestaveno spojení | spojení | |
| | | | |
| | | - u národních volání | ≤ 6 s |
| | | | |
| | | - u mezinárodních volání 2) | ≤ 10 s |
| | | | |
| | | Doba, za kterou bylo sestaveno 95% | |
| | | spojení | |
| | | | |
| | | - u národních volání | ≤ 12 s |
| | | | |
| | | - u mezinárodních volání 2) | ≤ 18 s |
+--------------+-------------------------+--------------------------------------------+------------------+
| § 3 odst. 1 | Míra neúspěšnosti | Poměr vyjádřený v procentech | |
| písm. e) | sestavení spojení | | |
| | | a) u národních volání | ≤ 2,5 % |
| | | | |
| | | b) u mezinárodních volání 2) | ≤ 4 % |
+--------------+-------------------------+--------------------------------------------+------------------+
| § 3 odst. 1 | Četnost reklamací | | |
| písm. f) | na vyúčtování ceny | | |
| | | Poměr vyjádřený v procentech | ≤ 0,5 % |
+--------------+-------------------------+--------------------------------------------+------------------+
| § 3 odst. 1 | Doba přihlášení | Průměrná doba přihlášení obsluhy | ≤ 8 s |
| písm. g) | obsluhy pracoviště | pracoviště | |
| | informačních služeb | | |
| | o telefonních číslech | | |
| | | Poměr počtu přihlášení obsluhy pracoviště | ≥ 98 % |
| | | v době do 20 s k celkovému počtu volání | |
| | | vyjádřený v procentech | |
+--------------+-------------------------+--------------------------------------------+------------------+
| § 3 odst. 1 | Míra pohotovosti | Poměr vyjádřený v procentech | ≥ 91,5 % |
| písm. h) | veřejných telefonních | | |
| | automatů | | |
+--------------+-------------------------+--------------------------------------------+------------------+
------------------------------------------------------------------
2) Uvedené hodnoty u mezinárodních volání jsou doporučené.".