§ 86
Reklamace poškození nebo úbytku obsahu poštovní zásilky do zahraničí
(1) Pokud v případě hlavních služeb podle § 19 odst. 1 písm. d) a f) až j), které se týkají poštovní zásilky do zahraničí, adresát u zahraničního provozovatele reklamuje, že poštovní zásilka byla dodána poškozená nebo s úbytkem obsahu, zahraniční provozovatel tuto reklamaci posoudí a zaujme k ní stanovisko. Pro postup při vyřizování této reklamace platí § 2 odst. 4.
(2) Pokud v případě hlavních služeb podle § 19 odst. 1 písm. d) a f) až j), které se týkají poštovní zásilky do zahraničí, odesílatel reklamuje, že poštovní zásilka byla vrácena poškozená nebo s úbytkem obsahu, držitel poštovní licence nebo zahraniční provozovatel tuto reklamaci posoudí a zaujme k ní stanovisko. Jestliže byla adresa odesílatele v České republice, postupuje se obdobně podle § 85 odst. 1 až 8; v případě podle § 85 odst. 7 držitel poštovní licence dále postupuje podle § 90, v případě podle § 85 odst. 8 držitel poštovní licence dále postupuje podle § 90 odst. 8 až 10. Jestliže byla adresa odesílatele v zahraničí, postupuje se obdobně podle odstavce 1.
(3) Na reklamaci poškození nebo úbytku obsahu poštovní zásilky v případě hlavních služeb podle § 19 odst. 1 písm. a) až c) se ustanovení odstavců 1 a 2 nevztahují.