§ 351
Dostupnost podání v čase
(1) Vybírání poštovních schránek se zajistí každý pracovní den.
(2) V sídelním celku, který má více než 10 000 obyvatel, se zajistí vybírání části poštovních schránek také o sobotách. V sídelním celku, který má více než 100 000 obyvatel, se zajistí vybírání části poštovních schránek také o nedělích a svátcích, pokud za nimi následuje pracovní den. V sídelním celku, který má více než 250 000 obyvatel, se zajistí vybírání části poštovních schránek každý den až do 24 hodin; to neplatí v případě neděle nebo svátku, za nimiž nenásleduje pracovní den.
(3) Při rozhodování o poštovních schránkách, které budou vybírány podle odstavce 2, držitel poštovní licence přihlíží k celkové poptávce v sídelním celku a k počtu poštovních zásilek vkládaných do jednotlivých poštovních schránek.
(4) Při rozhodování o denní době, během níž poštovní provozovny a mobilní obslužná místa zajišťují podání týkající se základních poštovních služeb, a o způsobu, kterým podání zajišťují, vychází držitel poštovní licence z následujících zásad:
a) přiměřeným způsobem se přihlíží k výši poptávky po základních poštovních službách ze strany těch, kteří se zdržují během dne v místech, pro která poštovní provozovna nebo mobilní obslužné místo zajišťuje dostupnost podání,
b) čas, který si podání vyžaduje, nesmí být neodůvodněně prodlužován.
(5) Podání prostřednictvím poštovní provozovny nebo mobilního obslužného místa se zajistí každý pracovní den.
(6) V sídelním celku, který má více než 10 000 obyvatel, se podání zajistí také o sobotách. V sídelním celku, který má více než 100 000 obyvatel, se podání zajistí také o nedělích a svátcích, pokud za nimi následuje pracovní den. V sídelním celku, který má více než 250 000 obyvatel, se podání zajistí každý den až do 24 hodin; to neplatí v případě neděle nebo svátku, za nimiž nenásleduje pracovní den.
(7) Doba, po kterou poštovní provozovna podle § 350 odst. 9 zajišťuje podání, se přizpůsobí potřebám cestujících pravidelných leteckých linek do zahraničí s odletem během dne.