CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 211/2018 Sb. Vyhláška o technických prohlídkách vozidel Příloha č. 23 - Seznam kontrolních úkonů pro kontrolu a hodnocení technického stavu vozidla při technické prohlídce historického vozidla

Příloha č. 23 - Seznam kontrolních úkonů pro kontrolu a hodnocení technického stavu vozidla při technické prohlídce historického vozidla

211/2018 Sb. Vyhláška o technických prohlídkách vozidel

Příloha č. 23

Seznam kontrolních úkonů

pro kontrolu a hodnocení technického stavu vozidla při technické prohlídce historického vozidla

Kontrolní technik při kontrole technického stavu vozidla, které je vedeno v registru historických vozidel nebo bude následně do něj zapsáno (dále jen "historické vozidlo"), musí v rámci provádění technické prohlídky historického vozidla zohlednit různé technické požadavky na provoz historického vozidla. Zejména je nutné zohlednit skutečnosti spočívající v různém provedení konstrukce vozidla a jeho vybavení a to vzhledem k tomu, kdy bylo historické vozidlo uvedeno do provozu.

Z důvodu stanovení minimálních požadavků na způsob a provádění jednotlivých kontrolních úkonů se historická vozidla rozdělují do tří základních kategorií z hlediska uvedení do provozu, a to na vozidlo:

- 1. kategorie - historické vozidlo uvedené do provozu od 1. července 1972 (novodobá historická vozidla),

- 2. kategorie - historické vozidlo uvedené do provozu od 1. července 1953 do 30. června 1972 (poválečná historická vozidla),

- 3. kategorie - historické vozidlo uvedené do provozu do 30. června 1953 (předválečná a válečná historická vozidla).

Při kontrole technického stavu v rámci technické prohlídky historického vozidla se zjištěné závady hodnotí v souladu s přílohou č. 1 této vyhlášky.

U historického vozidla se zážehovým nebo vznětovým motorem s neřízeným emisním systémem nebo s neřízeným emisním systémem s katalyzátorem, se měření emisí neprovádí, kdy vizuální kontrola skupin a dílů ovlivňujících tvorbu emisí škodlivin výfukových plynů zaměřená na úplnost a těsnost palivové, zapalovací, sací a výfukové soustavy, těsnost motoru a kontrola ostatních zařízení určených ke snižování emisí škodlivin (odvětrání motoru, recirkulace výfukových plynů apod.) se provádí v přiměřeném rozsahu stanoveném výrobcem vozidla v rámci kontroly ostatních kontrolních úkonů na kontrolní lince.

U historického vozidla poháněného motorem mazaným směsí paliva s mazivem (dvoutaktní motory) se měření emisí neprovádí, kdy vizuální kontrola skupin a dílů ovlivňujících tvorbu emisí škodlivin výfukových plynů zaměřená na úplnost a těsnost palivové, zapalovací, sací a výfukové soustavy, těsnost motoru a kontrola ostatních zařízení určených ke snižování emisí škodlivin (odvětrání motoru, recirkulace výfukových plynů apod.) se provádí v přiměřeném rozsahu stanoveném výrobcem vozidla v rámci kontroly ostatních kontrolních úkonů na kontrolní lince.

Historická vozidla 1. kategorie

U těchto vozidel, se provádí technická prohlídka historického vozidla standardním způsobem a v rozsahu všech kontrolních úkonů a metod uvedených v příloze č. 1 s cílem, zda vozidlo splňuje technické podmínky v době uvedení do provozu.

Historická vozidla 2. kategorie

U těchto vozidel, se provádí technická prohlídka historického vozidla v plném rozsahu seznamu kontrolních úkonů a metod stanovených v příloze č. 1 této vyhlášky, pokud to konstrukce historického vozidla neumožní, provede se pouze vizuální kontrola s cílem ověření, zda vozidlo splňuje technické podmínky v době uvedení do provozu historického vozidla.

V rámci hodnocení účinku provozních brzd se ověří, že brzdy motorových vozidel musí být schopny zastavit vozidlo na vzdálenost (brzdnou dráhu), která nepřesáhne 20% předepsané hodnoty provozní brzdy.

Předepsané brzdné účinky

+----------------------------------------------------------------------------------------------------+

| Provozní a parkovací brzda |

| |

| vyjádřené maximální brzdnou dráhou |

| nebo střední hodnotou brzdného zpomalení |

+-----------------------------------------+------------------------------+---------------------------+

| | Provozní brzda | Parkovací brzda |

+-----------------------------------------+--------------+---------------+--------------+------------+

| | Maximální | Střední | Maximální | Střední |

| | brzdná dráha | hodnota | brzdná dráha | hodnota |

| | | brzdného | | brzdného |

| | | zpomalení | | zpomalení |

+-----------------------------------------+--------------+---------------+--------------+------------+

| Jde-li o motorová vozidla o nejvyšší | 4,56 m/ | 2 | 9,24 m | 2 |

| rychlosti 30 km/h, při rychlosti | 6,24 m 1) | 6,03 m/s / | | 2,13 m/s |

| 20 km/h. | | 2 | | |

| | | 3,64 m/s 1) | | |

+-----------------------------------------+--------------+---------------+--------------+------------+

| Jde-li o motorová vozidla o rychlosti | 18,48 m | 2 | 36,96 m | 2 |

| od 30 km/h do 100 km/h, při rychlosti | | 4,27 m/s | | 1,87 m/s |

| 40 km/h. | | | | |

+-----------------------------------------+--------------+---------------+--------------+------------+

| jde-li o motorová vozidla o rychlosti | 15,00 m | 2 | 36,96 m | 2 |

| přes 100 km/h, při rychlosti 40 km/h. | | 5,62 m/s | | 1,87 m/s |

+-----------------------------------------+--------------+---------------+--------------+------------+

1) platí pro vozidla s brzdami působícími pouze na některá kola

Historická vozidla 3. kategorie

U těchto vozidel, se provádí technická prohlídka historického vozidla pouze vizuální kontrolou s cílem ověření, zda vozidlo splňuje technické podmínky v době uvedení do provozu.

V rámci hodnocení účinku provozních brzd se ověří, že brzdy motorových vozidel, musí být schopny zastavit vozidlo na vzdálenost (brzdnou dráhu), která nepřesáhne 20% předepsané hodnoty provozní brzdy.

Předepsané brzdné účinky

+---------------------------------------------------------------------------------------------------+

| Provozní a parkovací brzda |

| |

| vyjádřené maximální brzdnou dráhou |

| nebo střední hodnotou brzdného zpomalení |

+----------------------------------------+------------------------------+---------------------------+

| | Provozní brzda | Parkovací brzda |

+----------------------------------------+--------------+---------------+--------------+------------+

| | Maximální | Střední | Maximální | Střední |

| | brzdná dráha | hodnota | brzdná dráha | hodnota |

| | | brzdného | | brzdného |

| | | zpomalení | | zpomalení |

+----------------------------------------+--------------+---------------+--------------+------------+

| jde-li o motorová vozidla o nejvyšší | 6,24 m/ | 2 | 12,30 m | 2 |

| rychlosti 30 km/h, při rychlosti | 9,24 m 1) | 3,64 m/s / | | 1,5 m/s |

| 20 km/h. | | 2 | | |

| | | 2,13 m/s 1) | | |

+----------------------------------------+--------------+---------------+--------------+------------+

| jde-li o motorová vozidla o rychlosti | 24,60 m/ | 2 | 49,20 m | 2 |

| přes 30 km/h, při rychlosti 40 km/h. | 36,96 m 1) | 3,00 m/s / | | 1,37 m/s |

| | | 2 | | |

| | | 1,87 m/s 1) | | |

+----------------------------------------+--------------+---------------+--------------+------------+

1) platí pro vozidla s brzdami působícími pouze na některá kola

------------------------------------------------------------------