1. Výpočet kapacitní potřeby technických prohlídek
Ke stanovení kapacitní potřeby technických prohlídek na území okresu 10) z hlediska zajištění potřebného počtu technických prohlídek se vychází z počtu vozidel evidovaných v tomto území. Jednotlivé druhy a kategorie vozidel se výpočtem převádějí na základní druh vozidla, kterým je osobní automobil (OA) nebo užitkový automobil (UA). Konkrétně počet vozidel kategorií
M , N , O , O a L
1 1 1 2
se převádí na počet OA, počet vozidel kategorií
M , M , N , N , O a O
2 3 2 3 3 4
na počet UA. Tím se dostane tzv. upravený počet OA nebo UA, dále označovaný jako
OA nebo UA .
U U
Kromě počtu vozidel evidovaných na území okresu se do výpočtu zahrnuje i rozdílná pracnost technických prohlídek (dále jen "TPr") vozidel kategorií O a L vůči automobilům a rozdílná pracnost evidenčních kontrol (dále jen "EK"), opakovaných technických prohlídek (dále jen "OP"), technických prohlídek před registrací (dále jen "PR") a technických prohlídek před schválením technické způsobilosti vozidla (dále jen "PS") vůči pravidelným technickým prohlídkám (dále jen "PT").
1.1. Pracnost TPr vozidel kategorií O a L je vyjádřena koeficientem
k
p
podle jednotlivých kategorií vozidel.
k = T /T k je koeficient vozidel kategorie O a O
pOOA OOA OA pOOA 1 2
k = T /T k je koeficient vozidel kategorie L
pLOA LOA OA pLOA
k = T /T k je koeficient vozidel kategorie O a O
pOUA OUA UA pOUA 3 4
Pro účely této přílohy se rozumí:
a) T
OOA
je průměrný čas v minutách od zahájení technické prohlídky, které se provádí načtením čárového kódu záznamníku závad a kontrolního technika na kontrolní lince STK (dále jen "zahájení technické prohlídky") po ukončení technické prohlídky, které se provádí opětovným načtením čárového kódu záznamníku závad na kontrolní lince STK (dále jen "ukončení technické prohlídky"), počítaný ze všech druhů technických prohlídek vozidel kategorie
O a O
1 2
na území České republiky za období předchozích 12 měsíců z Informačního systému technických prohlídek.
b) T
LOA
je průměrný čas v minutách od zahájení technické prohlídky po ukončení technické prohlídky počítaný ze všech druhů technických prohlídek vozidel kategorie L na území České republiky za období předchozích 12 měsíců z Informačního systému technických prohlídek.
c) T
OA
je průměrný čas v minutách od zahájení technické prohlídky po ukončení technické prohlídky počítaný ze všech druhů technických prohlídek vozidel kategorie
M a N
1 1
na území České republiky za období předchozích 12 měsíců z Informačního systému technických prohlídek.
d) T
OUA
je průměrný čas v minutách od zahájení technické prohlídky po ukončení technické prohlídky počítaný ze všech druhů technických prohlídek vozidel kategorie O3 a O4 na území České republiky za období předchozích 12 měsíců z Informačního systému technických prohlídek.
e) T
UA
je průměrný čas v minutách od zahájení technické prohlídky po ukončení technické prohlídky počítaný ze všech druhů technických prohlídek vozidel kategorie
N , N , M a M
2 3 2 3
na území České republiky za období předchozích 12 měsíců z Informačního systému technických prohlídek.
1.2. Pracnost EK, OP, PR a PS vůči PT je vyjádřena koeficientem
k , k , k a k
EK OP PR PS
pro linky OA a UA
k = T /T K je koeficient pracnost EK vůči PT u OA
EKOA EKOA PTOA EKOA
k = T /T k je koeficient pracnost EK vůči PT u UA
EKUA EKUA PTUA EKUA
k = T /T k je koeficient pracnost OP vůči PT u OA
OPOA OPOA PTOA OPOA
k = T /T k je koeficient pracnost OP vůči PT u UA
OPUA OPUA PTUA OPOA
k = T /T k je koeficient pracnost PR vůči PT u OA
PROA PROA PTOA PROA
k = T /T k je koeficient pracnost PR vůči PT u UA
PRUA PRUA PTUA PROA
k = T /T k je koeficient pracnost PS vůči PT u OA
PSOA PSOA PTOA PSOA
k = T /T k je koeficient pracnost PS vůči PT u UA
PSUA PSUA PTUA PSOA
Pro účely této přílohy se rozumí:
a) T
EKOA
je průměrný čas v minutách od zahájení technické prohlídky po ukončení technické prohlídky počítaný ze všech evidenčních kontrol vozidel kategorií
M , N , O , O a L
1 1 1 2
na území České republiky za období předchozích 12 měsíců z Informačního systému technických prohlídek.
b) T
EKUA
je průměrný čas v minutách od zahájení technické prohlídky po ukončení technické prohlídky počítaný ze všech evidenčních kontrol vozidel kategorií
M , M , N , N , O a O
2 3 2 3 3 4
na území České republiky za období předchozích 12 měsíců z Informačního systému technických prohlídek.
c) T
OPOA
je průměrný čas v minutách od zahájení technické prohlídky po ukončení technické prohlídky počítaný ze všech opakovaných technických prohlídek vozidel kategorií
M , N , O , O a L
1 1 1 2
na území České republiky za období předchozích 12 měsíců z Informačního systému technických prohlídek.
d) T
OPUA
je průměrný čas v minutách od zahájení technické prohlídky po ukončení technické prohlídky počítaný ze všech opakovaných technických prohlídek vozidel kategorií
M , M , N , N , O a O
2 3 2 3 3 4
na území České republiky za období předchozích 12 měsíců z Informačního systému technických prohlídek.
e) T
PROA
je průměrný čas v minutách od zahájení technické prohlídky po ukončení technické prohlídky počítaný ze všech technických prohlídek před registrací vozidel kategorií
M , N , O , O a L
1 1 1 2
na území České republiky za období předchozích 12 měsíců z Informačního systému technických prohlídek.
f) T
PRUA
je průměrný čas v minutách od zahájení technické prohlídky po ukončení technické prohlídky počítaný ze všech technických prohlídek před registrací kategorií
M , M , N , N , O a O
2 3 2 3 3 4
na území České republiky za období předchozích 12 měsíců z Informačního systému technických prohlídek.
g) T
PSOA
je průměrný čas v minutách od zahájení technické prohlídky po ukončení technické prohlídky počítaný ze všech technických prohlídek před schválením technické způsobilosti vozidla vozidel kategorií
M , N , O , O a L
1 1 1 2
na území České republiky za období předchozích 12 měsíců z Informačního systému technických prohlídek.
h) T
PSUA
je průměrný čas v minutách od zahájení technické prohlídky po ukončení technické prohlídky počítaný ze všech technických prohlídek před schválením technické způsobilosti vozidla vozidel kategorií
M , M , N , N , 0 a O
2 3 2 3 3 4
na území České republiky za období předchozích 12 měsíců z Informačního systému technických prohlídek.
i) T
PTOA
je průměrný čas v minutách od zahájení technické prohlídky po ukončení technické prohlídky počítaný ze všech pravidelných technických prohlídek vozidel kategorií
M , N , O , O a L
1 1 1 2
na území České republiky za období předchozích 12 měsíců z Informačního systému technických prohlídek.
j) T
PTUA
je průměrný čas v minutách od zahájení technické prohlídky po ukončení technické prohlídky počítaný ze všech pravidelných technických prohlídek vozidel kategorií
M , M , N , N , O a O
2 3 2 3 3 4
na území České republiky za období předchozích 12 měsíců z Informačního systému technických prohlídek.
k) Průměrný čas
(T , T , T , T , T )
OOA LOA OA OUA UA
se vypočte takto: Sečtou se součiny počtu jednotlivých druhů technických prohlídek (pravidelná, opakovaná, před schválením, před registrací a evidenční kontrola) s průměrným časem jednotlivých druhů technických prohlídek (pravidelná, opakovaná, před schválením, před registrací a evidenční kontrola) a to se podělí součtem počtů jednotlivých druhů technických prohlídek (pravidelná, opakovaná, před schválením, před registrací a evidenční kontrola) pro dané kategorie vozidel.
l) Průměrný čas
(T , T , T , T , T , T , T , T , T , T )
EKOA OPOA PROA PSOA PTOA EKUA OPUA PRUA PSUA PTUA
se vypočte takto: Sečtou se součiny počtu evidenční kontrol, opakovaných technických prohlídek, technických prohlídek před registrací, technických prohlídek před schválením technické způsobilosti, pravidelných technických prohlídek jednotlivých kategorií
M , N , O , O , L pro linky OA a M , M , N , N , O , O
1 1 1 2 2 3 2 3 3 4
pro linky UA s průměrným časem evidenční kontrol, opakovaných technických prohlídek, technických prohlídek před registrací, technických prohlídek před schválením technické způsobilosti, pravidelných technických prohlídek jednotlivých kategorií a to se podělí součtem počtů evidenční kontrol, opakovaných technických prohlídek, technických prohlídek před registrací, technických prohlídek před schválením technické způsobilosti, pravidelných technických prohlídek jednotlivých kategorií.
1.3. Potřebná kapacita STK pro OA (PKOA)
Ve výpočtu se zohledňují i různé lhůty provádění pravidelných TPr proti osobním automobilům, a to takto:
- pro přípojná vozidla koeficientem a (dvojnásobná lhůta, čtyři roky, a = 0,5),
- pro motocykly koeficientem b (dvojnásobná lhůta, čtyři, b = 0,5).
Upravený počet OA pro daný správní obvod se vypočte ze vzorců:
OAU = M + N + a * k * (O + O ) + b * k * L
1 1 pOOA 1 2 pLOA
Po dosazení hodnot koeficientů:
OAU = M +N + 0,5 * k *(O + O ) + 0,5 * k * L
1 1 pOOA 1 2 pLOA
Potřebná roční kapacita technických prohlídek OA, PKOA, se vypočte vynásobením upraveného počtu OAU koeficientem kOA.
Koeficient kOA zohledňuje:
a) počet OA mladších 4 roky koeficient c, kde se uvádí se procentuální podíl vozidel kategorie
M
i
ve stáří do 4 let dle CRV z celkového počtu vozidel kategorie
M a N ,
1 1
b) potřebu opakovaných technických prohlídek koeficient oOA, kdy se uvádí procentuální podíl opakovaných prohlídek ze všech druhů technických prohlídek vozidel kategorie
L, M , N , O a O
1 1 1 2
na území České republiky za období předchozích 12 měsíců z Informačního systému technických prohlídek a dále se násobí koeficientem
k ,
OPOA
c) potřebu evidenčních kontrol ekOA, které představují zvýšení nároků na kapacitu, kdy se uvádí počet (procentuální podíl) evidenční kontroly ze všech druhů technických prohlídek vozidel kategorie
L, M , N , O a O
1 1 1 2
na území České republiky za období předchozích 12 měsíců z Informačního systému technických prohlídek a dále se násobí koeficientem
k ,
EKOA
d) potřebu technických prohlídek vozidel před registrací vozidla prOA, které představují zvýšení nároků na kapacitu, kdy se uvádí procentuální podíl technické prohlídky před registrací vozidla ze všech druhů technických prohlídek vozidel kategorie
L, M , N , O a O
1 1 1 2
na území České republiky za období předchozích 12 měsíců z Informačního systému technických prohlídek a dále se násobí koeficientem
k ,
PROA
e) potřebu technických prohlídek vozidel před schválením technické způsobilosti vozidla psOA, které představují zvýšení nároků na kapacitu, kdy se uvádí procentuální podíl technické prohlídky před schválením technické způsobilosti vozidla ze všech druhů technických prohlídek vozidel kategorie
L, M , N , O a O
1 1 1 2
na území České republiky za období předchozích 12 měsíců z Informačního systému technických prohlídek a dále se násobí koeficientem
k ,
PSOA
f) lhůtu pravidelných technických prohlídek OA koeficient lh = 2 roky.
Upravený koeficient kOA:
kOA = (1 - c) * (1 + oOA * k ) * (1 + ekOA * k ) * (1 + prOA * k ) * (1 + psOA * k )/lh
OPOA EKOA PROA PSOA
Kapacitní potřeba technických prohlídek STK pro OA:
PKOA = kOA * OAU
1.4. Potřebná kapacita STK pro UA (PKUA)
Upravený počet UA pro daný územní obvod se vypočte ze vzorce:
UAU = M + M + N + N + k * (O + O )
2 3 2 3 pOUA 3 4
Potřebná roční kapacita technických prohlídek UA, PKUA, se vypočte vynásobením upraveného počtu UAU koeficientem kUA.
Koeficient kUA zohledňuje:
a) potřebu opakovaných technických prohlídek koeficient oUA, kdy se uvádí procentuální podíl opakovaných prohlídek ze všech druhů technických prohlídek vozidel kategorie
N , N , M , M , O a O
2 3 2 3 3 4
na území České republiky za období předchozích 12 měsíců z Informačního systému technických prohlídek a dále se násobí koeficient
k ,
OPUA
b) potřebu evidenčních kontrol ekUA, které představují zvýšení nároků na kapacitu, kdy se uvádí počet (procentuální podíl) evidenčních kontrol ze všech druhů technických prohlídek vozidel kategorie
N , N , M , M , O a O
2 3 2 3 3 4
na území České republiky za období předchozích 12 měsíců z Informačního systému technických prohlídek a dále se násobí koeficient
k ,
EKUA
c) potřebu technických prohlídek vozidel před registrací vozidla prUA, které představují zvýšení nároků na kapacitu, kdy se uvádí procentuální podíl technických prohlídek před registrací vozidla ze všech druhů technických prohlídek vozidel kategorie
N , N , M , M , O a O
2 3 2 3 3 4
na území České republiky za období předchozích 12 měsíců z Informačního systému technických prohlídek a dále se násobí koeficient
k ,
PRUA
d) potřebu technických prohlídek vozidel před schválením technické způsobilosti vozidla psUA, které představují zvýšení nároků na kapacitu, kdy se uvádí procentuální podíl technických prohlídek před schválením technické způsobilosti vozidla ze všech druhů technických prohlídek vozidel kategorie
N , N , M , M , O a O
2 3 2 3 3 4
na území České republiky za období předchozích 12 měsíců z Informačního systému technických prohlídek a dále se násobí koeficient
k ,
PSUA
e) lhůtu pravidelných technických prohlídek UA koeficient lh = 1 rok.
Upravený koeficient kUA:
kUA = (1 + oUA * k ) * (1 + ekUA * k ) * (1 + prUA * k ) * (1 + psUA * k )/lh
OPUA EKUA PRUA PSUA
Kapacitní potřeba technických prohlídek STK pro UA:
PKUA = kUA * UAU