§ 20
Záruka a reklamační řízení
(1) Rozsah záruky, kterou je dodavatel povinen poskytnout odběrateli, se vymezuje takto: Dodavatel odpovídá za vady, které vzniknou nově zhotovenými dílci a zařízeními, vadnou montáží, vadnou opravou dílců nebo součástí nebo neúplným provedením smluveného rozsahu opravy po dobu šesti měsíců ode dne předání vozidla, skupin nebo částí vozidla odběrateli, nejvýše však do ujetí 12 000 km. Záruka končí uplynutím doby nebo ujetím stanoveného počtu kilometrů.
(2) Záruka spočívá v tom, že dodavatel je povinen na svůj náklad odstranit všechny závady, na které se záruka vztahuje; podle své volby dodavatel zařídí bezplatnou opravu výrobku nebo na svůj náklad vymění nebo opraví výrobek popř. jeho část v autorizované opravně. Je-li reklamace oprávněná, hradí náklady za dopravu dodavatel.
(3) Podmínkou záruky je, aby opravené vozidlo, skupina, podskupina nebo část bylo používáno jen k účelům, pro který je určeno. Dodavatel rovněž neručí za přirozené opotřebení vozidla, skupiny, podskupiny nebo částí a za škody a poškození, které vznikly z nedostatku péče, opomenutím, nezkušeností anebo sníženými schopnostmi řidiče, zanedbáním nepatrných vad nebo přetěžováním vozidla i když není trvalé, jakož i nedodržováním předpisů o obsluze, údržbě a využití vozidla.
(4) Záruka se nevztahuje na soutěžní a závodní vozidla, na žárovky a na dodané nové vstřikovací trysky.
(5) Nárok na záruku zaniká, bylo-li vozidlo havarováno (s výjimkou havárií způsobených vadným provedením opravy); nezaniká však pro skupiny a její části, na něž neměla havarie vliv.
(6) Odstranění vad je možno reklamovat pouze u dodavatele nebo u jiné opravny pověřené dodavatelem prováděním záručních oprav. Dodavatel odevzdá odběrateli seznam pověřených opraven, který musí obsahovat vhodný počet opraven v každém kraji tak, aby vzdálenost do autorizované opravny byla co nejkratší.
(7) Opravna, u níž je reklamováno, dohodne se do 24 hodin po obdržení reklamace s odběratelem o vyslání svého zástupce na prošetření reklamované závady. Dodavatel je povinen zajistit provádění záručních oprav přednostně před ostatními opravami, totéž platí o autorizovaných opravnách pověřených prováděním záručních oprav. Jestliže pověřená opravna odmítne vadu odstranit, oznámí to bezodkladně, nejpozději však do 24 hodin dodavateli.
(8) Opravna, u níž byla reklamace uplatněna je povinna bezodkladně sestavit zápis o vadách (reklamační list) podle vzoru uvedeného v příloze č. 4. Opravna zastupující dodavatele je povinna zaslat zápis o vadách do 24 hodin dodavateli doporučeným dopisem. Dodavatel je povinen do dalších 24 hodin sdělit opravně zastupující dodavatele své stanovisko k reklamaci. Zastupující opravna je povinna zaslat dodavateli vadný díl, jehož se reklamace týká a sdělit odběrateli do 7 dnů, zda reklamaci uznává či nikoliv.
(9) Lhůta k odstranění vad stanoví se podle rozsahu vady propočtem úkolových hodin, popř. časové normy připadající na úkony nutné k odstranění vady. Bude-li reklamováno u autorizované opravny, přihlíží se při stanovení lhůty k odstranění vad k době, potřebné k obstarání materiálu, která nesmí přesáhnout 10 dnů.
(10) V zájmu rychlého odstranění reklamované vady jsou dodavatel nebo autorizovaná opravna oprávněni vyměnit reklamovanou skupinu, podskupinu nebo část za jinou, která však musí být technicky shodná, tj. téže značky a typu. Záměna motoru za motor s nižším výkonem nebo vyšší spotřebou pohonných hmot je nepřípustná; rovněž tak výměna, ze které by pro odběratele vyplývaly při montáži do vozidla rekonstrukční úpravy. Výjimky z ustanovení předchozí věty jsou přípustné jen se souhlasem odběratele.