CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 21/1962 Sb. Vyhláška Ministerstva všeobecného strojírenství, kterou se vydávají základní podmínky dodávky oprav a plánované údržby silničních vozidel pro motorovou dopravu ve veřejných automobilových opravnách § 17 - Kontrola a zkušební jízda

§ 17 - Kontrola a zkušební jízda

21/1962 Sb. Vyhláška Ministerstva všeobecného strojírenství, kterou se vydávají základní podmínky dodávky oprav a plánované údržby silničních vozidel pro motorovou dopravu ve veřejných automobilových opravnách

§ 17

Kontrola a zkušební jízda

(1) Při odevzdání vozidla, skupiny nebo částí z opravy je dodavatel povinen umožnit odběrateli řádnou prohlídku, přičemž odběratel může použít technického zařízení dodavatele jako např. montážní jámy, zvedáku, nájezdních můstků, osvětlení, kontrolních měřidel apod.

(2) Při přejímání opravených vozidel, skupin nebo částí je dodavatel povinen provést na žádost odběratele jejich dílčí rozebrání za účelem zjištění jakosti a rozsahu provedené opravy. Bude-li zjištěna závada, jde náklad spojený s dílčím rozebráním, jakož i náklad spojený s odstraněním vady na vrub dodavatele. Nebude-li zjištěna závada, jde náklad spojený s dílčím rozebráním na vrub odběratele.

(3) Vozidlo musí být po generální, střední a běžné opravě podrobeno zkušební jízdě. Odběratel je oprávněn polovinu zkušební jízdy řídit vozidlo sám pod vlastní státní poznávací značkou.

(4) Zkušební jízdou po generální opravě se zkouší výkonnost motoru vozidla, akcelerace vozidla při rozjíždění a při jízdě na všech stupních převodu rychlosti, překonávání stoupání, stabilita vozidla za jízdy v přímém směru a v zatáčkách, spotřeba pohonných hmot v jízdě, správná činnost regulátoru otáček, zahřátí motoru, hlav válců, předních a zadních kol, brzdových bubnů, převodovky a rozvodovky, činnost spojky, řazení převodů, účinnost brzd, snadnost a spolehlivost řízení, správná činnost příslušenství motoru a veškerých kontrolních, měřicích, osvětlovacích a signalizačních zařízení. Po střední a běžné opravě se provádí zkušební jízda v rozsahu odpovídajícím rozsahu a druhu provedené opravy.

(5) Normovaná spotřeba pohonných hmot po opravě vozidla musí být porovnána se skutečnou spotřebou. Výsledek zjištění musí být zaznamenán v protokolu uvedeném v příloze č. 3. U vozidel po běžné opravě se spotřeba zjišťuje jen, pokud požadovaná oprava souvisí se spotřebou pohonných hmot.

(6) Účinnost provozní a pomocné brzdy musí být zjištěna za jízdy brzdoměrem nebo jiným vhodným způsobem stanoveným předpisy a technickými normami.*****)

(7) Skupiny po celkové opravě se zkouší na zkušebním zařízení popř. pod zatížením.

(8) Výsledek zkoušky podle odstavců 3, 4, 5 a 6 musí být zaznamenán v protokolu o předání vozidla po opravě (příloha č. 3), který dodavatel odevzdá společně s opraveným vozidlem, skupinou nebo částí vozidla odběrateli. U běžných oprav a plánované údržby může být předávací protokol nahrazen dodacím listem nebo propustkou, ve kterém odběratel podpisem potvrdí, že převzal vozidlo v řádném stavu.

(9) Mimo zkušební jízdy nesmí dodavatel použít vozidla přistaveného k provedení opravy k jiným účelům.

------------------------------------------------------------------

*****) Vyhláška ministerstva vnitra č. 141/1960 Sb.