CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 200/2025 Sb. Vyhláška o rámci kvalifikací vysokoškolského vzdělávání Příloha - Rámec kvalifikací vysokoškolského vzdělávání

Příloha - Rámec kvalifikací vysokoškolského vzdělávání

200/2025 Sb. Vyhláška o rámci kvalifikací vysokoškolského vzdělávání

Příloha

Rámec kvalifikací vysokoškolského vzdělávání

+--------------------------------------------+---------------------+--------------------------+---------------------------+

| Označení úrovně kvalifikace | I. | II. | III. |

+--------------------------------------------+---------------------+--------------------------+---------------------------+

| Typ studijního programu | Bakalářský studijní | Magisterský studijní | Doktorský studijní |

| | program | program | program |

+-----------------------------------+--------+---------------------+--------------------------+---------------------------+

| Vztah k zastřešujícím rámcům | EQF | 6 | 7 | 8 |

| kvalifikací – uvedení kvalifikace +--------+---------------------+--------------------------+---------------------------+

| odpovídající úrovně | QFEHEA | první cyklus | druhý cyklus | třetí cyklus |

+-----------------------------------+--------+---------------------+--------------------------+---------------------------+

| | | 60–180 kreditů | |

| | | (v případě studijního | |

| | | programu navazujícího na | |

| | | bakalářský studijní | 180 - 240 kreditů |

| | | program) | (položka s kreditovou |

| Kreditová hodnota (ECTS) | 180–240 kreditů | | hodnotou zde platí pouze |

| | | 240–360 kreditů | v případě, že je pro |

| | | (v případě studijního | hodnocení studia využíván |

| | | programu nenavazujícího | kreditový systém) |

| | | na bakalářský studijní | |

| | | program) | |

+--------------------------------------------+---------------------+--------------------------+---------------------------+

+---------------------+--------------------------------------------------------------------------------------+

| | Absolventi studia ve studijním programu mají: |

| +----------------------------+----------------------------+----------------------------+

| | a) jde-li o bakalářský | b) jde-li o magisterský | c) jde-li o doktorský |

| | studijní program: | studijní program: | studijní program: |

| | | | |

| | • pokročilé znalosti | • pokročilé a hluboké | • hluboké a systematické |

| | a porozumění předmětu | znalosti a porozumění | znalosti a porozumění |

| | a rozsahu daného oboru | předmětu a rozsahu | předmětu a rozsahu |

| | | oboru odpovídající | oboru odpovídající |

| | • pokročilé znalosti | soudobému stavu poznání | soudobému stavu poznání |

| | teorií, konceptů a metod | | |

| Odborné znalosti | oboru | • pokročilé a hluboké | |

| | | znalosti a porozumění | • hluboké a systematické |

| | • porozumění možnostem, | teoriím, konceptům a | znalosti a porozumění |

| | podmínkám a omezením | metodám odpovídající | teoriím, konceptům a |

| | využití teorií, konceptů | soudobému stavu poznání | metodám, které jsou |

| | a metod oboru v praxi | v oboru | v popředí poznání oboru |

| | | | na mezinárodní úrovni |

| | | • porozumění možnostem, | |

| | | podmínkám a omezením | • porozumění systému věd |

| | | využití poznatků | a výzkumným nebo |

| | | souvisejících oborů | uměleckým problémům na |

| | | | na pomezí oborů |

+---------------------+----------------------------+----------------------------+----------------------------+

| | Absolventi studia ve studijním programu umí: |

| +----------------------------+----------------------------+----------------------------+

| | a) jde-li o bakalářský | b) jde-li o magisterský | c) jde-li o doktorský |

| | studijní program: | studijní program: | studijní program: |

| | | | |

| | • s využitím odborných | • s využitím odborných | • navrhovat a používat |

| | znalostí na základě | znalostí samostatně | pokročilé výzkumné nebo |

| | rámcově vymezeného úkolu | vymezit a tvůrčím | umělecké postupy v oboru |

| | řešit problémy v oboru | způsobem řešit | způsobem umožňujícím |

| | | teoretický a praktický | rozšiřovat poznání oboru |

| | • vyhledat, utřídit a | problém v oboru | původním výzkumem |

| | interpretovat informace | | |

| Odborné dovednosti | relevantní pro řešení | • samostatně a tvůrčím | • rozvíjet a vyhodnocovat |

| | vymezeného problému | způsobem řešit komplexní | teorie, koncepty a |

| | | problém s použitím | metody oboru včetně |

| | • použít některé základní | vybraných teorií, | vymezení oborů nebo |

| | výzkumné nebo umělecké | konceptů a metod oboru | jejich zařazení do širší |

| | postupy oboru v rozsahu | | oblasti |

| | potřebném pro řešení | • použít některé z | |

| | problémů v oboru | pokročilých výzkumných | |

| | | nebo uměleckých postupů | |

| | | v oboru způsobem | |

| | | umožňujícím získávat | |

| | | nové původní informace | |

+---------------------+----------------------------+----------------------------+----------------------------+

| | Absolventi studia ve studijním programu jsou schopni: |

| +----------------------------+----------------------------+----------------------------+

| | a) jde-li o bakalářský | b) jde-li o magisterský | c) jde-li o doktorský |

| | studijní program: | studijní program: | studijní program: |

| | | | |

| | • samostatně a odpovědně | • samostatně a odpovědně | • vyhodnocovat nové |

| | se rozhodovat v jen | se rozhodovat v nových | poznatky a ideje |

| | částečně známých | nebo měnících se | s přihlédnutím k |

| | souvislostech na základě | souvislostech nebo v | dlouhodobým společenským |

| | rámcového zadání | zásadně se vyvíjejícím | důsledkům jejich |

| | | prostředí s přihlédnutím | využívání |

| | • dle rámcového zadání | k širším společenským | |

| | a přidělených zdrojů | důsledkům rozhodování | • plánovat rozsáhlé |

| | koordinovat činnost | | činnosti tvůrčí povahy |

| | týmu a nést odpovědnost | • dle vyvíjejících se | a získávat a plánovat |

| | za jeho výsledky | souvislostí a dostupných | zdroje pro jejich |

| | | zdrojů vymezit zadání | uskutečnění |

| | • do řešení problémů | pro odborné činnosti, | |

| | zahrnout úvahu o jejich | koordinovat je a nést | • samostatně řešit složitý |

| | etickém rozměru | konečnou odpovědnost za | etický problém při |

| | | jejich výsledky | tvůrčí činnosti nebo |

| Obecné způsobilosti | • srozumitelně a | | využívání jejích |

| | přesvědčivě sdělovat | • samostatně řešit etický | výsledků |

| | odborníkům i laikům | problém | |

| | informace o povaze | | • srozumitelně a |

| | odborných problémů | • srozumitelně a | přesvědčivě sdělovat |

| | a vlastním názoru na | přesvědčivě sdělovat | vlastní poznatky v |

| | jejich řešení | odborníkům i širší | oboru ostatním členům |

| | | veřejnosti vlastní | vědecké komunity na |

| | • srozumitelně shrnout | odborné názory | mezinárodní úrovni i |

| | názory ostatních členů | | široké veřejnosti |

| | týmu | • jednat v rámci svých | |

| | | odborných znalostí, | • jednat v rámci svých |

| | • jednat v rámci svých | dovedností a | odborných znalostí, |

| | odborných znalostí, | způsobilostí v alespoň | dovedností a |

| | dovedností a | jednom cizím jazyce | způsobilostí v alespoň |

| | způsobilostí v alespoň | | jednom cizím jazyce, |

| | jednom cizím jazyce | • plánovat, podporovat a | včetně ústní a písemné |

| | | řídit s využitím | prezentace výsledků |

| | • samostatně získávat | teoretických poznatků | tvůrčí činnosti |

| | další odborné znalosti, | oboru získávání dalších | |

| | dovednosti a | odborných znalostí, | • získávat nové odborné |

| | způsobilosti na základě | dovedností a | znalosti, dovednosti a |

| | především praktické | způsobilostí ostatních | způsobilosti vlastní |

| | zkušenosti a jejího | členů týmu | tvůrčí činností a |

| | vyhodnocení, ale také | | ovlivňovat podmínky a |

| | samostatným studiem | | souvislosti vzdělávání |

| | teoretických poznatků | | ostatních |

| | oboru | | |

+---------------------+----------------------------+----------------------------+----------------------------+

Vysvětlivky zkratek k tabulce:

EQF - Evropský rámec kvalifikací pro celoživotní učení (European Qualifications Framework for lifelong learning)

QF-EHEA - Rámec kvalifikací Evropského prostoru vysokoškolského vzdělávání (Qualifications Framework for the European Higher Education Area)

ECTS - Evropský systém přenosu a akumulace kreditů (European Credit Transfer and Accumulation System)

******************************************************************