CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 2/2006 Sb. Vyhláška, kterou se pro školy a školská zařízení zřizované Ministerstvem vnitra provádějí některá ustanovení školského zákona § 2 - Pravidla pro dělení a spojování tříd a studijních skupin při vyučování (K § 26 odst. 4 zákona)

§ 2 - Pravidla pro dělení a spojování tříd a studijních skupin při vyučování (K § 26 odst. 4 zákona)

2/2006 Sb. Vyhláška, kterou se pro školy a školská zařízení zřizované Ministerstvem vnitra provádějí některá ustanovení školského zákona

§ 2

Pravidla pro dělení a spojování tříd a studijních skupin při vyučování

(K § 26 odst. 4 zákona)

(1) Ředitel školy může třídy při vyučování některých předmětů dělit na skupiny, spojovat nebo vytvářet skupiny žáků. V souladu s akreditovaným vzdělávacím programem lze pro výuku v některých předmětech nebo jiných ucelených částech učiva studijní skupiny dělit na podskupiny, případně spojovat studijní skupiny a podskupiny.

(2) Při dělení a spojování tříd nebo studijních skupin a podskupin a při stanovení jejich počtu a velikosti ředitel školy přihlédne zejména k

a) požadavkům na bezpečnost a ochranu zdraví žáků a studentů,

b) didaktické a metodické náročnosti předmětu nebo jiné ucelené části učiva,

c) specifikaci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, mimořádně nadaných žáků a studentů,

d) charakteru osvojovaných vědomostí, dovedností a postojů,

e) požadavkům na prostorové zabezpečení výuky 1) a materiální zabezpečení výuky, stanovené rámcovým vzdělávacím programem nebo akreditovaným vzdělávacím programem,

f) efektivitě vzdělávacího procesu z hlediska stanovených cílů vzdělávání i z hlediska ekonomického.

(3) Výuka cizích jazyků probíhá ve skupinách tvořených pro příslušný cizí jazyk. Nejvyšší počet žáků ve skupině je 23. Skupina může být tvořena žáky z více tříd téhož ročníku.

------------------------------------------------------------------

1) Vyhláška č. 410/2005 Sb., o hygienických požadavcích na prostory a provoz zařízení a provozoven pro výchovu a vzdělávání dětí a mladistvých.