§ 2
Pro účely této vyhlášky
a) výzkumem a vývojem se rozumí proces získávání know-how týkajícího se zboží nebo postupů a provádění teoretických analýz, systematického studia a experimentů, včetně experimentální výroby, technického testování výrobků a postupů, zajišťování zařízení a získávání práv průmyslového nebo jiného duševního vlastnictví pro zamýšlené výsledky,
b) smluvními postupy se rozumí technologie nebo postupy vyvíjené v rámci společného výzkumu a vývoje,
c) smluvním zbožím se rozumí výrobky nebo služby vyvíjené v rámci společného výzkumu a vývoje nebo vyrobené či poskytované s využitím smluvních postupů,
d) využíváním výsledků výzkumu a vývoje se rozumí výroba, prodej, distribuce nebo propagace smluvního zboží nebo využívání smluvních postupů, převod nebo poskytnutí licence na práva průmyslového nebo jiného duševního vlastnictví nebo předání know-how nezbytného pro takovou výrobu nebo využití,
e) technickými poznatky se rozumí know-how nebo poznatky, které jsou chráněny na základě práv průmyslového nebo jiného duševního vlastnictví,
f) know-how se rozumí soubor nepatentovaných výrobně technických, obchodních a jiných podstatných a identifikovaných zkušeností a poznatků, které nejsou známé ani všeobecně dostupné. Za podstatnou zkušenost či poznatek se považují informace, které jsou nezbytné pro výrobu smluvního zboží nebo aplikaci smluvních postupů. Za identifikovanou zkušenost či poznatek se považuje taková informace, která je popsána dostatečně srozumitelně tak, aby bylo možné ověřit, zda splňuje kritéria utajení a podstatnosti. Popis know-how může být součástí dohody o výzkumu a vývoji, samostatné dohody nebo zaznamenán jinou vhodnou formou,
g) společným výzkumem nebo využíváním výsledků výzkumu a vývoje se rozumí činnost prováděná společně stranami dohody, společně svěřená třetí osobě nebo činnost, kterou si mezi sebe strany dohody rozdělily,
h) aktivním prodejem se rozumí činnost prodávajícího spočívající ve vyhledávání zájemců o koupi určitého zboží zejména propagací, udržováním distribučního skladu nebo vytvářením poboček,
i) pasivním prodejem se rozumí přijímání objednávek učiněných zájemci o koupi určitého zboží, aniž by však tito zájemci byli prodávajícím vyhledáváni,
j) kontrolou se rozumí držení obchodního podílu nebo podílu na základním kapitálu vyššího než 50 % nebo právo jmenovat nebo odvolávat většinu členů statutárního orgánu, dozorčí rady, ředitelů právnické osoby nebo možnost jinak vykonávat rozhodující vliv na řízení právnické osoby,
k) konkurujícím soutěžitelem se rozumí soutěžitel dodávající zboží, které může být vylepšeno nebo nahrazeno smluvním zbožím, nebo soutěžitel, který by po uskutečnění trvalého zvýšení cen takového zboží vynaložil nezbytné investice nebo jiné nezbytné náklady tak, aby toto zboží mohl dodávat.