§ 2
Ukazatele a charakteristiky kvality služeb
Ukazatele a charakteristiky kvality služeb jsou:
a) doba potřebná pro zřízení telefonní služby prostřednictvím veřejné pevné telekomunikační sítě je doba od prokazatelného objednání této služby zákazníkem do okamžiku připojení účastnického telefonního přístroje ke koncovému bodu sítě a jeho zprovoznění nebo do okamžiku ověření funkčnosti koncového bodu sítě a jeho zprovoznění v případě, že účastnický přístroj je v majetku poskytovatele (tato doba platí i pro dobu nutnou pro překládku již existující telefonní stanice a vykazuje se ve dnech),
b) četnost poruch na účastnickou přípojku je poměr počtu platných poruchových hlášení, podaných účastníky o přerušení této služby nebo ztrátě integrity této služby, k průměrnému počtu účastnických přípojek v hodnoceném časovém období (neuvažují se poruchy koncových zařízení připojených ke koncovému bodu telekomunikační sítě a poruchy vztahující se k vlastnostem telekomunikační sítě, která není provozována poskytovatelem služby),
c) doba odstranění poruchového stavu je doba od okamžiku nahlášení poruchového stavu účastníkem poskytovateli této služby do okamžiku, kdy tato služba byla vrácena do předepsaného provozního stavu [uvažují se pouze poruchové stavy definované podle písmene b)],
d) míra neúspěšnosti sestavení spojení ve veřejné pevné telekomunikační síti je poměr neúspěšných pokusů o sestavení spojení k celkovému počtu pokusů o spojení v období silného provozu vyjádřený v procentech a neúspěšný pokus o sestavení spojení je pokus o volání na platné telefonní číslo, správně volené, na kterém volající neobdrží do 30 sekund od okamžiku ukončení volby poslední číslice kontrolní vyzváněcí tón, popř. signál oznamující, že volaný účastník právě hovoří, nebo jiný signál oznamující úspěšné sestavení spojení,
e) doba potřebná pro sestavení spojení je doba od ukončení volby poslední číslice volaného čísla volajícím účastníkem do příjmu kontrolního vyzváněcího tónu, popř. signálu oznamujícího, že volaný účastník právě hovoří, nebo jiného signálu oznamujícího úspěšné sestavení spojení,
f) reklamace správnosti vyúčtování je podíl počtu reklamací k celkovému počtu všech vystavených vyúčtování vyjádřený v procentech,
g) doba přihlášení obsluhy pracoviště poskytujícího služby na ohlašovně meziměstského a mezinárodního provozu nebo na pracovišti podávajícím informace o telefonních číslech je doba od okamžiku vyslání poslední číslice čísla této služby až do okamžiku, kdy obsluha (fyzická osoba) se přihlásí volajícímu uživateli, aby poskytla požadovanou službu,
h) míra pohotovosti veřejných telefonních automatů kartových a mincových je podíl počtu instalovaných veřejných telefonních automatů v provozuschopném stavu k celkovému počtu instalovaných veřejných telefonních automatů vyjádřený v procentech,
i) doba potřebná pro zřízení telefonní služby prostřednictvím veřejné mobilní telekomunikační sítě je doba od prokazatelného objednání služby zákazníkem do předání zprovozněného mobilního účastnického přístroje nebo do aktivování účastnické identifikační karty zákazníkovi,
j) míra neúspěšnosti sestavení spojení ve veřejné mobilní telekomunikační síti je podíl neúspěšných pokusů o spojení k celkovému počtu pokusů o spojení z mobilního koncového zařízení v mobilní telekomunikační síti v období silného provozu vyjádřený v procentech v libovolném místě území, kde je telekomunikační služba touto sítí poskytována,
k) míra předčasného ukončení spojení nebo ztráta integrity služby ve veřejné mobilní telekomunikační síti je podíl počtu předčasně ukončených spojení nebo spojení s výskytem mimořádného zhoršení jakosti přenosu k celkovému počtu zkušebních spojení trvajících 5 minut v období silného provozu vyjádřený v procentech v libovolném místě území, kde je telekomunikační služba prostřednictvím této sítě poskytována.