CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 195/2019 Sb. Nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 75/2005 Sb., o stanovení rozsahu přímé vyučovací, přímé výchovné, přímé speciálně pedagogické a přímé pedagogicko-psychologické činnosti pedagogických pracovníků, ve znění pozdějších předpisů, a nařízení vlády č. 123/2018 Sb., o stanovení maximálního počtu hodin výuky financovaného ze státního rozpočtu pro základní školu, střední školu a konzervatoř zřizovanou krajem, obcí nebo svazkem obcí Čl. III

Čl. III

195/2019 Sb. Nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 75/2005 Sb., o stanovení rozsahu přímé vyučovací, přímé výchovné, přímé speciálně pedagogické a přímé pedagogicko-psychologické činnosti pedagogických pracovníků, ve znění pozdějších předpisů, a nařízení vlády č. 123/2018 Sb., o stanovení maximálního počtu hodin výuky financovaného ze státního rozpočtu pro základní školu, střední školu a konzervatoř zřizovanou krajem, obcí nebo svazkem obcí

Čl. III

Nařízení vlády č. 123/2018 Sb., o stanovení maximálního počtu hodin výuky financovaného ze státního rozpočtu pro základní školu, střední školu a konzervatoř zřizovanou krajem, obcí nebo svazkem obcí, se mění takto:

1. V § 1 odst. 2 úvodní části ustanovení, § 2, § 3 odst. 1, § 3 odst. 2 úvodní části ustanovení a v § 6 se za slovo "příloze" vkládá text "č. 1".

2. V § 3 odst. 1 a v § 4 odst. 2 se slovo "jednu" nahrazuje číslem "1".

3. V § 3 odst. 2 úvodní části ustanovení se slovo "jednu" nahrazuje slovy "1 třídu školy při školském zařízení pro výkon ústavní výchovy nebo ochranné výchovy,".

4. Za § 5 se vkládají nové § 5a a 5b, které včetně nadpisů znějí:

"§ 5a

Stanovení maximálního počtu hodin výuky v případě žáků se závažnými vadami řeči

Za každého žáka se závažnými vadami řeči vzdělávajícího se v oboru vzdělání uvedeném v příloze č. 2 k tomuto nařízení ve škole nebo třídě zřízené podle § 16 odst. 9 školského zákona pro žáky s tímto druhem znevýhodnění se zvýší celková výše PHmax stanovená pro školu o 1 hodinu.

§ 5b

Maximální počet hodin výuky s asistentem pedagoga financovaný v některých případech ze státního rozpočtu

(1) Maximální týdenní počet hodin výuky zabezpečované vedle učitele asistentem pedagoga financovaný ze státního rozpočtu na 1 třídu školy zřízené podle § 16 odst. 9 školského zákona, třídu zřízenou podle § 16 odst. 9 školského zákona nebo třídu školy při školském zařízení pro výkon ústavní výchovy nebo ochranné výchovy v závislosti na průměrném počtu žáků ve třídě a další pravidla pro postup jeho výpočtu jsou stanoveny v příloze č. 2 k tomuto nařízení v členění podle vybraných oborů základního a středního vzdělávání a druhu znevýhodnění uvedeného v § 16 odst. 9 školského zákona.

(2) Ustanovení § 1 odst. 3 a 4 a § 5 odst. 1 se použijí pro stanovení výsledného maximálního počtu hodin výuky zabezpečované vedle učitele asistentem pedagoga financovaného ze státního rozpočtu obdobně.".

5. V § 6 se za slovo "přílohy" vkládá text "č. 1" a slovo "jedním" se nahrazuje číslem "1".

6. Dosavadní příloha se označuje jako příloha č. 1.

7. V příloze č. 1 poznámkách č. 1, 3 a 5 až 7 se slovo "jedné" nahrazuje číslem "1" a v poznámce č. 3 se na konci textu věty první doplňují slova "a pro školy při školském zařízení pro výkon ústavní výchovy nebo ochranné výchovy".

8. Doplňuje se příloha č. 2, která včetně nadpisu zní:

"Příloha č. 2

Maximální počet hodin výuky s asistentem pedagoga financovaný ze státního rozpočtu

A1 Obory vzdělání poskytující základní vzdělání 1)

+---------+------------+------------------------------------+----------------------------------------+

| | | | Údaje pro stanovení maximálního počtu |

| Skupina | Kód | Obor vzdělání | hodin výuky s asistentem pedagoga - |

| | | | průměrný počet žáků ve třídě |

+---------+------------+------------------------------------+------------+----------------+----------+

| 79 Obecná příprava - základní škola zřízená | méně než 4 | 4 - méně než 6 | 6 a více |

| podle § 16 odst. 9 školského zákona 2) | | | |

+---------+------------+------------------------------------+------------+----------------+----------+

| | 79-01-C/01 | Základní škola (1. stupeň) | 0 | 20 | 24 |

| +------------+------------------------------------+------------+----------------+----------+

| | 79-01-C/01 | Základní škola (1. stupeň) zřízená | 0 | 40 | 48 |

| | | pro žáky s tělesným postižením, | | | |

| | | závažnými vývojovými poruchami | | | |

| | | chování, souběžným postižením více | | | |

| | | vadami nebo autismem | | | |

| +------------+------------------------------------+------------+----------------+----------+

| | 79-01-C/01 | Základní škola (2. stupeň) | 0 | 26 | 31 |

| +------------+------------------------------------+------------+----------------+----------+

| | 79-01-C/01 | Základní škola (2. stupeň) zřízená | 0 | 52 | 62 |

| | | pro žáky s tělesným postižením, | | | |

| | | závažnými vývojovými poruchami | | | |

| | | chování, souběžným postižením více | | | |

| | | vadami nebo autismem | | | |

+---------+------------+------------------------------------+------------+----------------+----------+

A2 Obory vzdělání poskytující základy vzdělání 1)

+---------+------------+------------------------------------+----------------------------------------+

| | | | Údaje pro stanovení maximálního počtu |

| Skupina | Kód | Obor vzdělání | hodin výuky s asistentem pedagoga - |

| | | | průměrný počet žáků ve třídě |

+---------+------------+------------------------------------+--------------------+-------------------+

| 79 Obecná příprava | méně než 4 | 4 a více |

+---------+------------+------------------------------------+--------------------+-------------------+

| | 79-01-B/01 | Základní škola speciální | 0 | 23 |

| | | (I. díl, první stupeň) 3), 4) | | |

+---------+------------+------------------------------------+--------------------+-------------------+

| | 79-01-B/01 | Základní škola speciální | 0 | 69 |

| | | (I. díl, první stupeň) 3), 4) | | |

| | | v případě vzdělávání žáků se | | |

| | | závažnými vývojovými poruchami | | |

| | | chování, tělesným postižením, | | |

| | | souběžným postižením více vadami | | |

| | | nebo autismem 5) | | |

+---------+------------+------------------------------------+--------------------+-------------------+

| | 79-01-B/01 | Základní škola speciální | 0 | 29 |

| | | (I. díl, druhý stupeň) 3), 4) | | |

+---------+------------+------------------------------------+--------------------+-------------------+

| | 79-01-B/01 | Základní škola speciální | 0 | 87 |

| | | (I. díl, druhý stupeň) 3), 4) | | |

| | | v případě vzdělávání žáků se | | |

| | | závažnými vývojovými poruchami | | |

| | | chování, tělesným postižením, | | |

| | | souběžným postižením více vadami | | |

| | | nebo autismem 5) | | |

+---------+------------+------------------------------------+--------------------+-------------------+

| | 79-01-B/01 | Základní škola speciální | 0 | 42 |

| | | (II. díl) 4) | | |

+---------+------------+------------------------------------+--------------------+-------------------+

| | 79-01-B/01 | Základní škola speciální | 0 | 63 |

| | | (II. díl) 4) v případě vzdělávání | | |

| | | žáků se závažnými vývojovými | | |

| | | poruchami chování, tělesným | | |

| | | postižením, souběžným postižením | | |

| | | více vadami nebo autismem 5) | | |

+---------+------------+------------------------------------+--------------------+-------------------+

B Obory vzdělání poskytující střední vzdělání kategorie dosaženého vzdělání C

+---------+------------+------------------------------------+----------------------------------------------------+

| | | | Údaje pro stanovení maximálního počtu hodin výuky |

| Skupina | Kód | Obor vzdělání | s asistentem pedagoga - průměrný počet žáků |

| | | | ve třídě |

+---------+------------+------------------------------------+------------+----------------+--------+-------------+

| 78 Obecně odborná příprava 6) | méně než 4 | 4 - méně než 6 | 6 - 10 | více než 10 |

+---------+------------+------------------------------------+------------+----------------+--------+-------------+

| | 78-62-C/02 | Praktická škola dvouletá | 0 | 24 | 32 | 48 |

+---------+------------+------------------------------------+------------+----------------+--------+-------------+

| | 78-62-C/01 | Praktická škola jednoletá | 0 | 23 | 30 | 43 |

+---------+------------+------------------------------------+------------+----------------+--------+-------------+

Další pravidla pro postup výpočtu maximálního počtu hodin výuky s asistentem pedagoga financovaného ze státního rozpočtu:

1) V případě, že se v jedné třídě vzdělávají žáci současně podle oboru vzdělání poskytujícího základní vzdělání a oboru vzdělání poskytujícího základy vzdělání, stanoví se maximální počet hodin podle toho oboru vzdělání, v němž se vzdělává vyšší počet žáků. V případě, že je stejný počet žáků obou oborů vzdělání, stanoví se maximální počet hodin podle oboru vzdělání poskytujícího základy vzdělání.

2) Tyto maximální počty hodin se použijí i pro třídu zřízenou podle § 16 odst. 9 školského zákona a pro školy při školském zařízení pro výkon ústavní výchovy nebo ochranné výchovy. V případě společné výuky žáků prvního a druhého stupně v jedné třídě se použije maximální počet hodin stanovený pro druhý stupeň. Tyto počty se však neuplatní pro školu nebo třídu zřízenou podle § 16 odst. 9 školského zákona pro žáky se závažnými vadami řeči.

3) V případě, že se v jedné třídě vzdělávají žáci současně podle Rámcového vzdělávacího programu pro obor vzdělání Základní škola speciální I. díl, 1. stupeň, a Základní škola speciální I. díl, druhý stupeň, použijí se maximální počty hodin pro Základní školu speciální I. díl, druhý stupeň.

4) V případě, že se v jedné třídě vzdělávají žáci současně podle Rámcového vzdělávacího programu pro obor vzdělání Základní škola speciální I. díl a Základní školy speciální II. díl, použijí se maximální počty hodin pro Základní školu speciální I. díl.

5) Žáci s těmito znevýhodněními musí činit většinu žáků dané třídy.

6) V případě, že se v jedné třídě vzdělávají žáci současně podle oboru vzdělání Praktická škola dvouletá a oboru vzdělání Praktická škola jednoletá, stanoví se maximální počet hodin podle toho oboru vzdělání, v němž se vzdělává vyšší počet žáků. V případě, že je stejný počet žáků obou oborů vzdělání, stanoví se maximální počet hodin podle oboru vzdělání Praktická škola dvouletá.".