§ 3
Lhůta opravy
Není-li lhůta opravy stanovena technickou normou, dohodnou se na ní opravna s objednatelem. Dohodnutá lhůta generální opravy nesmí být delší než 70 dnů u standardních skříňových vozidel, 80 dnů u nestandardních skříňových vozidel a 58 dnů u ostatních vozidel, u celkových oprav skupin nesmí být dohodnutá lhůta delší než 30 dnů.
Opravna vystaví přehled lhůt pro opravy na vhodném místě k nahlédnutí.
(2) Opravna je povinna uvést v zápise nebo potvrzení o převzetí vozidla do opravy lhůtu dokončení opravy, která musí být dodržena. Nepřesahuje-li tato lhůta dobu jednoho kalendářního dne, není třeba lhůtu uvádět.
(3) Nebyla-li oprava dokončena ve lhůtě stanovené v zápise nebo potvrzení o převzetí vozidla do opravy, je opravna povinna sdělit objednateli, v jaké dodatečné lhůtě bude oprava dokončena. Trvá-li objednatel na provedení opravy, má právo na slevu z ceny, a to ve výši podle odstavce 4.
(4) Sleva za nedodržení dohodnuté lhůty dokončení opravy činí 10 % za každých ukončených 7 kalendářních dnů; sleva za celou dobu prodlení opravny nesmí překročit 30 %. Sleva se počítá z ceny za výkon podle ceníku popř. jiného cenového předpisu; nepočítá se z hodnoty spotřebovaného materiálu. Doba pro výpočet slevy počíná dnem následujícím po uplynutí lhůty, stanovené nebo dohodnuté pro dokončení opravy. Lhůta pro slevu končí dnem, kdy byla oprava skutečně dokončena a dokončení objednateli oznámeno prokazatelným způsobem, popřípadě kdy si objednatel vozidlo po opravě odebral.