1. Hladiny emisí hluku
1.1. Rekreační plavidlo s vestavěnými nebo záďovými motory bez zabudovaného výfukového systému, vodní skútry a přívěsné motory a záďové motory se zabudovaným výfukovým systémem musí být navrženy, vyrobeny a smontovány tak, aby emise hluku měřené zkušebním postupem podle harmonizované normy (EN ISO 14509 v České republice vydána jako ČSN EN ISO 14509 Malá plavidla - Měření hluku emitovaného výkonným rekreačním plavidlem) nepřekračovaly mezní hodnoty uvedené v Tabulce 3:
Tabulka 3
+--------------------------------+-------------------------------------+
| | Maximální hladina akustického tlaku |
| Výkon jednotlivého motoru v kW | = L |
| | pASmax |
| | v dB |
+--------------------------------+-------------------------------------+
| P ≤ 10 | 67 |
| N | |
+--------------------------------+-------------------------------------+
| 10 < P ≤ 40 | 72 |
| N | |
+--------------------------------+-------------------------------------+
| P > 40 | 75 |
| N | |
+--------------------------------+-------------------------------------+
V tabulce je
P
N
jmenovitý výkon motoru v kW při jmenovité rychlosti a
L
pASmax
= maximální hladině akustického tlaku v dB.
U dvoumotorových a vícemotorových jednotek s motory všech typů může být mezní hodnota zvýšena o 3 dB.
1.2. Alternativně ke zkušebnímu měření akustického tlaku se u rekreačních plavidel s vestavěnými nebo záďovými motory bez zabudovaného výfukového systému předpokládá splnění uvedených požadavků na emise hluku, jestliže jejich Froudeho číslo Fn ≤ 1,1 a poměr výkon/tlak PID ≤ 40 a je-li motor a výfukový systém instalován podle specifikace výrobce motoru.
1.3. "Froudeho číslo" se vypočte dělením maximální rychlosti plavidla V (m/s) druhou odmocninou součinu délky vodorysky Lwl (m) a gravitační konstanty (g = 9,8 m/s2):
V
Fn = --------
√(g.Lwl)
"Poměr výkon/tlak" se vypočte dělením výkonu motoru P (kW) výtlakem plavidla
P
D(t) = -.
D
1.4. Další alternativou ke zkušebnímu měření akustického tlaku u rekreačních plavidel s vestavěnými nebo záďovými motory bez zabudovaného výfukového systému je předpoklad splnění uvedených požadavků na emise hluku, jestliže hlavní konstrukční parametry těchto plavidel jsou stejné jako u certifikovaného referenčního plavidla, popřípadě se jim blíží v rámci tolerance stanovené harmonizovanou normou. Certifikovaným referenční plavidlem se rozumí specifická kombinace trupu plavidla a vestavěného nebo záďového motoru bez zabudovaného výfukového systému, u kterého bylo při měření podle bodu 1.1. zjištěno splnění základních požadavků na emise hluku, přičemž všechny příslušné hlavní konstrukční parametry a výsledky měření hladiny akustického tlaku byly uvedeny ve zveřejněném seznamu certifikovaných referenčních plavidel.