CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 173/1995 Sb. Vyhláška, kterou se vydává dopravní řád drah Příloha č. 7 - Mezní hodnoty rozměrů dvojkolí drážního vozidla dráhy tramvajové

Příloha č. 7 - Mezní hodnoty rozměrů dvojkolí drážního vozidla dráhy tramvajové

173/1995 Sb. Vyhláška, kterou se vydává dopravní řád drah

Příloha č. 7

Mezní hodnoty rozměrů dvojkolí drážního vozidla dráhy tramvajové

(1) Nejmenší přípustné rozměry okolku jsou u kol s profilem:

výška

šířka

(mm)

1.1. schváleným tramvajovým 10 8

1.1.1. při provozu na trati se

žlabovými kolejnicemi

1.1.2. při provozu na trati se 16 8

širokopatními kolejnicemi

1.2. křivkovým (železničním) 18 12

(2) Výška okolku se měří od bodu "X" na oběžné ploše věnce (obruče) kola. Tento bod je vzdálen od vnitřní strany věnce (obruče) neopotřebovaného kola 35 mm u kol s profilem válcovým a 45 mm u kol s profilem křivkovým.

(3) Šířka okolku se měří ve vzdálenosti 9 mm směrem k obvodu kola od bodu "X".

(4) Nejmenší přípustná tloušťka obruče tramvajového kola je 18 mm pokud není výrobcem nebo dovozcem stanoveno jinak (mezní technický stav). Tloušťka obruče se měří v radiální rovině kola ve vzdálenosti 750 mm od podélné osy vozidla (koleje v přímé) u vozidel normálního rozchodu a 525 mm od podélné osy vozidla (koleje v přímé) u vozidel o rozchodu 1 000 m.

(5) U celistvého kola (monobloku) je nejmenší přípustná tloušťka věnce na jeho okraji 10 mm.

(6) Rozchod dvojkolí nesmí být větší než 1 430 mm u vozidel normálního rozchodu a 996 mm u vozidel o rozchodu 1 000 mm. Rozchod dvojkolí se měří ve vzdálenosti 9 mm nad bodem "X".

(7) Vzdálenost mezi vnitřními plochami obručí nebo věnců kol vozidel musí odpovídat rozdílu stanovených měr rozchodu dvojkolí u kol v neopotřebeném stavu a dvojnásobné šířky okolků nových kol. Přípustná odchylka může být + 3 mm nebo - 3 mm.

(8) Hodnoty rozkolí naměřené na jednom dvojkolí ve třech rovinách procházejících osou dvojkolí a svírajících navzájem úhel 120° + 5° nebo - 5° se nesmí od sebe lišit o více než 0,5 mm.

------------------------------------------------------------------