CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 173/1995 Sb. Vyhláška, kterou se vydává dopravní řád drah § 27 - Organizování drážní dopravy

§ 27 - Organizování drážní dopravy

173/1995 Sb. Vyhláška, kterou se vydává dopravní řád drah

§ 27

Organizování drážní dopravy

(1) Drážní doprava pro přepravu cestujících se organizuje podle jízdního řádu.

(2) Drážní dopravu smí řídit jen odborně způsobilé osoby.

(3) Jízda vlaků pro přepravu cestujících musí být řízena

a) vlakovým zabezpečovacím zařízením prostřednictvím návěstí nebo informací přenášených na stanoviště osoby řídící drážní vozidlo,

b) návěstmi světelných návěstidel,

c) technickým systémem pro automatický provoz,

d) telefonickým dorozumíváním,

e) kyvadlovým provozem v určeném úseku trati, který je zajišťován jediným osobním vlakem jezdícím oběma směry po téže koleji,

f) pokynem odborně způsobilé osoby řídící drážní dopravu, nebo

g) jízdou podle rozhledu.

(4) V době rekonstrukce dráhy musí být výlukový provoz na obousměrně pojížděné traťové koleji se zřízeným jednosměrným automatickým blokem zabezpečen tak, aby na ni mohlo vjet pouze jediné drážní vozidlo. Drážní vozidlo musí mít po celou dobu jízdy na takové koleji aktivován vlakový zabezpečovač a musí z takové koleje do pravidelného pravostranného jednosměrného provozu vyjíždět ve stanoveném směru.

(5) Jízda služebního vlaku na trať smí být zahájena za posledním vlakem pro přepravu cestujících jedoucím v daném směru podle jízdního řádu jen se souhlasem odborně způsobilé osoby řídící drážní dopravu na trati.

(6) K odstranění následků mimořádné události při provozování drážní dopravy smí jet služební vlak na traťový úsek obsazený vlakem pro přepravu cestujících podle technologického postupu stanoveného provozovatelem dráhy.

(7) O průběhu řízení drážní dopravy se vede písemný záznam nebo záznam pořízený technickým zařízením na jiných médiích, který musí být uchován alespoň po dobu 12 hodin. Na záznamu musí být registrováno datum a čas zaznamenávaných informací.

(8) Při provozování dráhy speciální musí být stanoveny jednotné technologické postupy pro

a) řízení jízdy vlaků v různých režimech zabezpečení jízdy,

b) používání, návěstí, jejich význam, provedení a umístění,

c) obsluhu, údržbu, zkoušky a činnost zabezpečovacího zařízení,

d) řízení drážní dopravy při mimořádných událostech a

e) automatický provoz bez přítomnosti osoby řídící drážní vozidlo.