CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 165/2018 Sb. Vyhláška o obsahu a rozsahu kurzů komunikačních systémů neslyšících a hluchoslepých osob § 4 - Obsah kurzů komunikačních systémů vycházejících z českého jazyka

§ 4 - Obsah kurzů komunikačních systémů vycházejících z českého jazyka

165/2018 Sb. Vyhláška o obsahu a rozsahu kurzů komunikačních systémů neslyšících a hluchoslepých osob

§ 4

Obsah kurzů komunikačních systémů vycházejících z českého jazyka

(1) Obsah kurzů komunikačních systémů vycházejících z českého jazyka se odvíjí od individuálních komunikačních preferencí dítěte, úrovně jeho psychomotorického vývoje a závažnosti znevýhodnění.

(2) Kurzy komunikačních systémů vycházejících z českého jazyka se skládají z obecné a zvláštní části a poskytují se ve variantě se zaměřením na výuku

a) českého znakového jazyka a českého znakového jazyka v taktilní formě, nebo

b) znakované češtiny v taktilní formě.

(3) Obsah obecné části kurzu komunikačních systémů vycházejících z českého jazyka se zaměřením na výuku českého znakového jazyka a českého znakového jazyka v taktilní formě tvoří alespoň výuka

a) zásad přístupu k hluchoslepým dětem,

b) základů gramatických pravidel, principů a charakteristiky komunikace v českém znakovém jazyce včetně taktilní formy,

c) základní znalosti dalších komunikačních systémů hluchoslepých osob podle individuálních potřeb účastníků kurzu.

(4) Obsah zvláštní části kurzu komunikačních systémů vycházejících z českého jazyka se zaměřením na výuku českého znakového jazyka a českého znakového jazyka v taktilní formě je převážně prakticky zaměřený a tvoří jej alespoň výuka

a) charakteristiky komunikace a rozdílů v komunikaci mezi slyšícími a dětmi hluchoslepými,

b) používání prstové abecedy a tvorby základních znaků pro každodenní potřebu a vyjadřování základních údajů.

(5) Obsah obecné části kurzu komunikačních systémů vycházejících z českého jazyka se zaměřením na výuku znakované češtiny v taktilní formě tvoří alespoň výuka

a) zásad přístupu k hluchoslepým dětem,

b) základů gramatických pravidel, principů a charakteristiky komunikace v českém znakovém jazyce včetně taktilní formy,

c) základní znalosti dalších komunikačních systémů hluchoslepých osob podle individuálních potřeb účastníků kurzu.

(6) Obsah zvláštní části kurzu komunikačních systémů vycházejících z českého jazyka se zaměřením na výuku znakované češtiny v taktilní formě je převážně prakticky zaměřený a tvoří jej alespoň výuka

a) charakteristiky komunikace a rozdílů v komunikaci mezi slyšícími a dětmi hluchoslepými,

b) používání prstové abecedy a tvorby základních znaků pro každodenní potřebu a vyjadřování základních údajů.