§ 18.
(1) Při stanovení kvalifikace jest podle upotřebení učitelova míti na zřeteli:
1. pedagogické a odborné vzdělání a pokrok v něm, jakož i znalost služebních předpisů,
2. zacházení se žáky po stránce didaktické a pedagogické, jakož i služební styk, zvláště se členy učitelského sboru a se stranami,
3. píli a svědomitost,
4. úspěchy ve výchově a vyučování,
5. chování (§§ 23 až 25),
6. u učitelů, kteří jsou na vedoucích místech anebo při kterých může jíti o to, aby na takové místo byli povoláni, způsobilost pro ně.
(2) Jeví-li se v jednotlivém případě zvláštní okolnosti (jako znalost řečí, umělecké vědecké, literární a odborné výkony, technické zručnosti, zvláštní úsilí při péči o některou sbírku učebných pomůcek nebo knihovnu, při tělesném výcviku a výchově žáků, při pěstování hudby, při prakticky odborném výcviku žáků, jmenovitě ve školní dílně, při lidovýchovných pracích) významné pro kvalifikaci, buďte výslovně uvedeny.
(3) Celkový posudek má zníti "velmi dobře", "dobře", "uspokojivě", "méně uspokojivě" nebo "neuspokojivě".
(4) Všemi orgány státními i nestátními, povolanými k součinnosti při kvalifikačním řízení, budiž při vykonávání jejich funkce šetřeno přísné svědomitosti, mlčelivosti a nestrannosti. Kvalifikační komise dbejte také stejnoměrnosti v posuzování učitelů jak možná největší.