§ 5
Oznámení prostřednictvím telefonního hovoru
(1) V rámci telefonního hovoru uskutečněného prostřednictvím mobilního telefonu nebo pevné linky podle § 1 písm. d) musí zaměstnanec orgánu ochrany veřejného zdraví
a) identifikovat se fyzické osobě přijímající hovor v rozsahu jméno, příjmení, číslo služebního průkazu a služební zařazení,
b) sdělit, že hovor je nahrávaný a že záznam hovoru bude uchován po dobu 5 let,
c) identifikovat fyzickou osobu přijímající hovor dotazem na jméno, příjmení a 4 náhodně vybrané číslice z čísla pojištěnce, je-li známo,
d) sdělit, jaký druh opatření se nařizuje,
e) sdělit počátek a konec běhu izolace nebo karanténního opatření,
f) sdělit, kde a jakým způsobem si může fyzická osoba ověřit, že izolace nebo karanténní opatření jí byly nařízeny orgánem ochrany veřejného zdraví, a
g) poučit fyzickou osobu o právu požádat o prošetření důvodnosti nařízení izolace nebo karanténního opatření včetně informace, kde tak lze učinit.
(2) V případě, že je při identifikaci fyzické osoby přijímající hovor zjištěno, že se nejedná o fyzickou osobu nebo osobu zákonného zástupce nebo opatrovníka osoby, které mají být izolace nebo karanténní opatření nařízeny, se odstavec 1 písm. d) až g) nepoužijí a hovor se ukončí.