§ 2
Požadavky na informační kampaně v rámci osvětové činnosti
(1) Výrobce je povinen využívat při provádění informačních kampaní každoročně alespoň tyto informační prostředky a způsoby:
a) rozhlasové nebo televizní vysílání,
b) elektronickou komunikaci, například komunikaci prostřednictvím sociálních sítí, internetové prezentace nebo bannery,
c) osobní sdělení, například formou školních vzdělávacích akcí, výstav nebo veletrhů, a
d) periodický tisk.
(2) Informační kampaně musí zdůrazňovat důležitost postoje konečných uživatelů k nakládání s výrobky s ukončenou životností. Především musí zdůrazňovat důležitost třídění a osobní odpovědnost konečných uživatelů za dopad výrobku s ukončenou životností na životní prostředí.
(3) Informační kampaně musí být realizovány se zřetelem na populaci ve věku 6 až 15 let; to neplatí pro informační kampaně týkající se
a) elektrozařízení, která nejsou určena pro použití v domácnostech,
b) automobilových nebo průmyslových baterií nebo akumulátorů,
c) pneumatik.
(4) Při provádění informačních kampaní podle odstavce 1 musí být uváděn název výrobce nebo provozovatele kolektivního systému, který je organizuje a zajišťuje jejich financování, nebo značka nebo název informační kampaně.
(5) Rozsah vedení informačních kampaní v daném roce musí odpovídat minimálně 2 % z celkových nákladů vynaložených na plnění povinností stanovených zákonem pro zpětný odběr, zpracování, využití a odstranění výrobků s ukončenou životností, informování konečného uživatele o zpětném odběru a další povinnosti s tím související.