CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 16/2022 Sb. Vyhláška o podrobnostech nakládání s některými výrobky s ukončenou životností § 2 - Požadavky na informační kampaně v rámci osvětové činnosti

§ 2 - Požadavky na informační kampaně v rámci osvětové činnosti

16/2022 Sb. Vyhláška o podrobnostech nakládání s některými výrobky s ukončenou životností

§ 2

Požadavky na informační kampaně v rámci osvětové činnosti

(1) Výrobce je povinen využívat při provádění informačních kampaní každoročně alespoň tyto informační prostředky a způsoby:

a) rozhlasové nebo televizní vysílání,

b) elektronickou komunikaci, například komunikaci prostřednictvím sociálních sítí, internetové prezentace nebo bannery,

c) osobní sdělení, například formou školních vzdělávacích akcí, výstav nebo veletrhů, a

d) periodický tisk.

(2) Informační kampaně musí zdůrazňovat důležitost postoje konečných uživatelů k nakládání s výrobky s ukončenou životností. Především musí zdůrazňovat důležitost třídění a osobní odpovědnost konečných uživatelů za dopad výrobku s ukončenou životností na životní prostředí.

(3) Informační kampaně musí být realizovány se zřetelem na populaci ve věku 6 až 15 let; to neplatí pro informační kampaně týkající se

a) elektrozařízení, která nejsou určena pro použití v domácnostech,

b) automobilových nebo průmyslových baterií nebo akumulátorů,

c) pneumatik.

(4) Při provádění informačních kampaní podle odstavce 1 musí být uváděn název výrobce nebo provozovatele kolektivního systému, který je organizuje a zajišťuje jejich financování, nebo značka nebo název informační kampaně.

(5) Rozsah vedení informačních kampaní v daném roce musí odpovídat minimálně 2 % z celkových nákladů vynaložených na plnění povinností stanovených zákonem pro zpětný odběr, zpracování, využití a odstranění výrobků s ukončenou životností, informování konečného uživatele o zpětném odběru a další povinnosti s tím související.