CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 156/2008 Sb. Vyhláška o zdokonalování odborné způsobilosti řidičů a o změně vyhlášky č. 167/2002 Sb., kterou se provádí zákon č. 247/2000 Sb., o získávání a zdokonalování odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel a o změnách některých zákonů, ve znění zákona č. 478/2001 Sb. § 22 - Obsah a způsob provádění školení začínajících řidičů (K § 52j odst. 7 zákona)

§ 22 - Obsah a způsob provádění školení začínajících řidičů (K § 52j odst. 7 zákona)

156/2008 Sb. Vyhláška o zdokonalování odborné způsobilosti řidičů a o změně vyhlášky č. 167/2002 Sb., kterou se provádí zákon č. 247/2000 Sb., o získávání a zdokonalování odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel a o změnách některých zákonů, ve znění zákona č. 478/2001 Sb.

§ 22

Obsah a způsob provádění školení začínajících řidičů

(K § 52j odst. 7 zákona)

(1) Výuka je zaměřena na

a) rozbor podmínek a příčin, které vedly ke vzniku protiprávního jednání účastníků školení ve vztahu k zásadám defenzivní a kooperativní jízdy,

b) rozbor faktorů ovlivňujících bezpečnost provozu na pozemních komunikacích, zejména psychického stavu, únavy a vlivu alkoholu a jiných návykových látek,

c) informace o vztazích mezi účastníky silničního provozu s důrazem na zvlášť zranitelné účastníky, pravidla kooperativní jízdy a důraz na jejich respektování a

d) sociální a ekonomické následky protiprávního jednání účastníků silničního provozu.

(2) Výcvik je zaměřen na

a) techniku správného sezení řidiče a pohledu řidiče z vozidla, používání ovládacích prvků vozidla včetně pokročilých asistenčních systémů a systémů pro bezpečnost a informace o jízdě,

b) sledování a vyhodnocování situace v různé intenzitě provozu, dodržování pravidel provozu a postupů vedoucích k minimalizaci vzniku rizik,

c) schopnost předvídat nebezpečné situace v provozu a správně na ně reagovat,

d) defenzivní a kooperativní způsob jízdy v podmínkách blízkých podmínkám, při kterých došlo k závažnému porušení pravidel silničního provozu, a

e) ekonomickou jízdu a užívání vozidla s ohledem na životní prostředí.

(3) Vyhodnocení chování řidiče při výcviku je zaměřeno na

a) rozbor chyb a nedostatků při řízení vozidla, poukázání na správně zvládnuté situace, upozornění na možnosti zlepšení řidičských dovedností,

b) upozornění na rizika, která se vyskytla při výcviku, a na další rizika spojená s účastí zvlášť zranitelných účastníků silničního provozu,

c) poučení o důsledcích protiprávního jednání účastníků silničního provozu a

d) poskytnutí rad směřujících k tvorbě vzorců chování řidiče, kterými se vyvaruje opakování protiprávního jednání v silničním provozu.

(4) Výcvik a vyhodnocení chování řidiče při výcviku probíhají individuálně a v jeden den. Vyhodnocení chování řidiče následuje bezprostředně po ukončení výcviku řidiče.