CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 154/2014 Sb. Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 312/2012 Sb., o stanovení požadavků na kvalitu paliv používaných pro vnitrozemská a námořní plavidla z hlediska ochrany ovzduší Čl. I

Čl. I

154/2014 Sb. Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 312/2012 Sb., o stanovení požadavků na kvalitu paliv používaných pro vnitrozemská a námořní plavidla z hlediska ochrany ovzduší

Čl. I

Vyhláška č. 312/2012 Sb., o stanovení požadavků na kvalitu paliv používaných pro vnitrozemská a námořní plavidla z hlediska ochrany ovzduší, se mění takto:

1. V poznámce pod čarou č. 1 se na samostatném řádku doplňuje věta "Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2012/33/EU ze dne 21. listopadu 2012, kterou se mění směrnice Rady 1999/32/ES, pokud jde o obsah síry v lodních palivech.".

2. V § 2 písm. b) se slova "třídy DMB a DMZ" nahrazují slovy "třídu DMB".

3. V § 2 písm. c) se slova "DMX a DMA" nahrazují slovy "DMX, DMA a DMZ".

4. V § 2 se na konci písmene d) tečka nahrazuje čárkou a doplňuje se písmeno e), které zní:

"e) metodou snižování emisí doplněk, materiál, přístroj nebo zařízení určené k montáži na plavidlo, jiný postup nebo alternativní palivo, jejichž používání vede ke snížení emisí.".

5. V § 3 odst. 1 větě první se za slovo "síry" vkládají slova "podle úmluvy MARPOL".

6. V § 3 odst. 1 větě první se slova "1,5" nahrazují slovy "1" a ve větě druhé se slova "4,5" nahrazují slovy "3,5".

7. V § 3 odst. 1 větě první se slova "1" nahrazují slovy "0,1".

8. V § 3 odst. 1 větě druhé se slova "3,5" nahrazují slovy "0,5".

9. V § 3 odst. 2 se doplňuje věta "Obsah síry v motorové naftě uvedené na trh nesmí překročit 1,5 % hmotnostních.".

10. V § 3 se doplňují odstavce 6 a 7, které včetně poznámek pod čarou č. 7 a 8 znějí:

"(6) Ustanovení odstavce 1 a odstavce 3 písm. b) se nevztahují na plavidla používající metodu snižování emisí, na základě které nepřetržitě plní emisní limity uvedené v příloze č. 3 k této vyhlášce.

(7) Metoda snižování emisí musí být v souladu s kritérii uvedenými v příloze č. 4 k této vyhlášce a musí být schválena postupem podle jiného právního předpisu upravujícího technické požadavky na námořní zařízení 7) nebo postupem podle přímo použitelného předpisu Evropské unie 8).

------------------------------------------------------------------

7) Nařízení vlády č. 266/2009 Sb., o technických požadavcích na námořní zařízení, ve znění pozdějších předpisů.

8) Článek 3 odst. 2 nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 2099/2002 ze dne 5. listopadu 2002, kterým se zřizuje Výbor pro námořní bezpečnost a zabránění znečištění z lodí (COSS) a kterým se mění nařízení o námořní bezpečnosti a zabránění znečištění z lodí.".

11. V § 4 se na konci textu odstavců 1 a 2 doplňují slova "a podle dodatku VI k příloze VI úmluvy MARPOL 4)".

12. V § 5 odst. 2 písm. a) se slova "identifikační číslo" nahrazují slovy "identifikační číslo osoby".

13. V přílohách č. 1 a 2 se slova "Motorová nafta DMZ" nahrazují slovy "Plynový olej DMZ".

14. V příloze č. 2 bodu 1 se slova "identifikační číslo" nahrazují slovy "identifikační číslo osoby".

15. Doplňují se přílohy č. 3 a 4, které včetně nadpisů znějí:

"Příloha č. 3

Emisní limity při použití metod snižování emisí

Hodnoty pro obsah síry v lodním palivu podle § 3 odst. 1 a odst. 3 písm. b) a emisní limity podle § 3 odst. 6.

+----------------------------+-------------------------------+

| Obsah síry v lodním palivu | Emisní limity vyjádřené |

| podle § 3 odst. 1 a | jako poměr emisí |

| odst. 3 písm. b) (% hm.) | SO (ppm)/CO (% obj.) 1), 2) |

| | 2 2 |

+----------------------------+-------------------------------+

| 3,50 | 151,7 |

+----------------------------+-------------------------------+

| 1,50 | 65,0 |

+----------------------------+-------------------------------+

| 1,00 | 43,3 |

+----------------------------+-------------------------------+

| 0,50 | 21,7 |

+----------------------------+-------------------------------+

| 0,10 | 4,3 |

+----------------------------+-------------------------------+

Vysvětlivky:

1) Mezní hodnoty poměrů emisí se uplatní pouze při použití ropného destilátu nebo těžkých topných olejů. Pokud je koncentrace

CO
2

snížena pomocí jednotky pro čištění spalin, lze koncentraci

CO
2

měřit na vstupu této jednotky.

2) Emisní limity odpovídají emisím dosaženým při používání lodního paliva, které plní mezní hodnoty obsahu síry v lodním palivu stanovené v této vyhlášce.

------------------------------------------------------------------

Příloha č. 4

Kritéria pro použití metod snižování emisí

Metody snižování emisí podle § 3 odst. 6 musí být v souladu s těmito kritérii:

1. Při použití metody snižování emisí založené na používání systémů čištění spalin se nesmí odpadní voda, která je produktem systémů čištění spalin, v nichž se používají chemické látky, přídatné látky a jiné chemické směsi vytvořené na místě, vypouštět do moře, a to ani v uzavřených přístavech, přístavištích a ústích řek, pokud provozovatel lodi při schvalování příslušné metody snižování emisí neprokáže, že vypuštění takové vody do moře nebude mít žádný dopad na lidské zdraví a životní prostředí a ani je neohrozí. Je-li k čištění spalin použit hydroxid sodný, stačí, pokud odpadní voda splňuje požadavky stanovené v rezoluci Mezinárodní námořní organizace vydané podle úmluvy MARPOL 4), a její pH nepřesahuje hodnotu 8,0.

2. Při použití metody snižování emisí založené na používání biopaliv, musí biopaliva splňovat kritéria udržitelnosti stanovená v zákoně o ochraně ovzduší.

Směs biopaliv a lodních paliv musí splňovat hodnoty pro obsah síry stanovené v § 3 odst. 1 a § 3 odst. 3 písm. b).

3. Při použití metody snižování emisí založené na používání směsi lodního paliva a odpařeného zemního plynu používané tankery na zkapalněný zemní plyn v kotvištích a přístavech Evropské unie, musí být splněno kritérium uvedené v následujícím vzorci:

M /M ≥ [S (%) . E - 0,1 % . E ]/0,1 % . E

BOG F F F0,1 % F BOG

M /M je poměr mezi hmotností odpařeného zemního plynu a lodního paliva

BOG F spotřebovaného v kotvišti

M je hmotnost odpařeného zemního plynu spotřebovaného v kotvišti v kg

BOG

M je hmotnost lodního paliva v kg spotřebovaného během kotvení lodi

F v přístavu

S (%) je obsah síry v procentech na jednotku hmotnosti použitého lodního

F paliva

E je energetická hodnota lodního paliva s obsahem síry ≤ 0,1 % v MJ/kg

F0,1 %

E je energetická hodnota spotřebovaného lodního paliva v MJ/kg

F

E je energetická hodnota spotřebovaného odpařeného zemního plynu v MJ/kg

BOG

Pro E lze použít standardní hodnotu 43,0 MJ/kg, pro E 40,8 MJ/kg a

F0,1 % F

pro E bude 50,0 MJ/kg. V takovém případě se splnění kritéria vyhodnotí podle

BOG

následujícího vzorce:

M /M ≥ 8,6 . S (%) - 0,816

BOG F F

Pro určení obsahu síry v lodním palivu spotřebovaném během kotvení v přístavu jsou v tabulce uvedeny příklady minimálních poměrů požadovaných pro lodní paliva s různým obsahem síry.

+-------------------+-----+------+------+------+------+------+

| Obsah síry S (%) | 1 | 1,5 | 2,0 | 2,5 | 3,0 | 3,5 |

| F | | | | | | |

+-------------------+-----+------+------+------+------+------+

| M /M | 7,8 | 12,1 | 16,4 | 20,7 | 25,0 | 29,3 |

| BOG F | | | | | | |

+-------------------+-----+------+------+------+------+------+".