CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 153/2024 Sb. Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 530/2006 Sb., o postupech atestačních středisek při posuzování dlouhodobého řízení informačních systémů veřejné správy Čl. I

Čl. I

153/2024 Sb. Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 530/2006 Sb., o postupech atestačních středisek při posuzování dlouhodobého řízení informačních systémů veřejné správy

Čl. I

Vyhláška č. 530/2006 Sb., o postupech atestačních středisek při posuzování dlouhodobého řízení informačních systémů veřejné správy, se mění takto:

1. § 3 včetně poznámky pod čarou č. 1 zní:

"§ 3

(1) Atestační středisko posuzuje dlouhodobé řízení informačních systémů veřejné správy na základě dokumentů, které mu žadatel o atestaci (dále jen "žadatel"), se kterým má atestační středisko uzavřenou smlouvu o provedení atestace, předkládá k provedení atestace; posuzování zahájí po předložení těchto dokumentů.

(2) Posuzovanými dokumenty podle odstavce 1 jsou vždy

a) informační koncepce podle § 5a odst. 2 zákona,

b) provozní dokumentace podle § 5a odst. 3 zákona v rozsahu stanoveném jiným právním předpisem 1).

1) Vyhláška č. 360/2023 Sb., o dlouhodobém řízení informačních systémů veřejné správy.".

2. § 4 včetně nadpisu zní:

"§ 4

Zkouška

Atestační středisko posuzuje v průběhu zkoušky

a) úplnost informační koncepce; atestační středisko posuzuje, zda informační koncepce má stanovenou strukturu a náležitosti podle jiného právního předpisu 1),

b) úplnost provozní dokumentace; atestační středisko posuzuje, zda provozní dokumentace má stanovené náležitosti podle jiného právního předpisu 1),

c) obsah a logickou konzistenci informační koncepce a provozní dokumentace; atestační středisko posuzuje, zda informační koncepce a provozní dokumentace nejsou vnitřně rozporné,

d) kvalitu řízení informačního systému veřejné správy; atestační středisko posuzuje, zda skutečnosti uvedené v informační koncepci a provozní dokumentaci jsou v souladu s technickými požadavky na informační systémy veřejné správy, požadavky na strukturování dat v informačních systémech veřejné správy a požadavky na dekomponování informačních systémů veřejné správy stanovenými jiným právním předpisem 1),

e) vyhodnocování dodržování informační koncepce; atestační středisko posuzuje, zda žadatel vyhodnocuje dodržování informační koncepce a

f) aktuálnost informační koncepce; atestační středisko posuzuje, zda informace uvedené v informační koncepci odpovídají skutečnému stavu.".

3. V § 5 odst. 3 písm. a) se slova "a sídlo nebo doručovací adresa" nahrazují slovy " , adresa sídla a identifikátor orgánu veřejné moci, a nebyl-li identifikátor orgánu veřejné moci přidělen, identifikační číslo osoby".

4. V § 6 odstavce 3 a 4 znějí:

"(3) Výsledek zkoušky "splňuje s výhradou" stanoví atestační středisko v případě, že v průběhu posuzování podle § 4 shledalo splnění požadavků na úplnost informační koncepce podle § 4 písm. a), na úplnost provozní dokumentace podle § 4 písm. b), na vyhodnocování dodržování informační koncepce podle § 4 písm. e) a na aktuálnost informační koncepce podle § 4 písm. f), ale neshledalo splnění požadavku na

a) obsah a logickou konzistenci podle § 4 písm. c), nebo

b) kvalitu řízení informačního systému veřejné správy podle § 4 písm. d),

přičemž žadatel zjištěné nedostatky podle písmen a) a b) v průběhu posuzování neodstranil.

(4) Výsledek zkoušky "nesplňuje" stanoví atestační středisko v případě, že v průběhu posuzování podle § 4 neshledalo splnění požadavku na

a) úplnost informační koncepce podle § 4 písm. a),

b) úplnost provozní dokumentace podle § 4 písm. b),

c) obsah a logickou konzistenci podle § 4 písm. c) v takovém rozsahu, že zjištěné nedostatky brání uplatnění informační koncepce,

d) vyhodnocování dodržování informační koncepce podle § 4 písm. e), nebo

e) aktuálnost informační koncepce podle § 4 písm. f),

pokud žadatel zjištěné nedostatky podle písmen a) až e) v průběhu posuzování neodstranil.".

5. V § 6 se odstavec 6 zrušuje.