Část A
+--------------------------------------------------------+-----------------------+
| Druh chráněného prostoru | Korekce [dB] |
| +------+----+-----+-----+
| | 1) | 2) | 3) | 4) |
+--------------------------------------------------------+------+----+-----+-----+
| Chráněný venkovní prostor staveb lůžkových | -5 | 0 | +5 | +15 |
| zdravotnických zařízení včetně lázní | | | | |
+--------------------------------------------------------+------+----+-----+-----+
| Chráněný venkovní prostor lůžkových zdravotnických | 0 | 0 | +5 | +15 |
| zařízení včetně lázní | | | | |
+--------------------------------------------------------+------+----+-----+-----+
| Chráněný venkovní prostor ostatních staveb a chráněný | 0 | +5 | +10 | +20 |
| ostatní venkovní prostor | | | | |
+--------------------------------------------------------+------+----+-----+-----+
Korekce uvedené v tabulce se nesčítají.
Pro noční dobu se pro chráněný venkovní prostor staveb přičítá další korekce -10 dB, s výjimkou hluku z dopravy na železničních drahách, kde se použije korekce -5 dB.
Vysvětlivky:
1) Použije se pro hluk z veřejné produkce hudby, hluk z provozoven služeb a dalších zdrojů hluku 6), s výjimkou letišť, pozemních komunikací, nejde-li o účelové komunikace, a dále s výjimkou drah, nejde-li o železniční stanice zajišťující vlakotvorné práce, zejména rozřaďování a sestavu nákladních vlaků, prohlídku vlaků a opravy vozů.
2) Použije se pro hluk z dopravy na pozemních komunikacích, s výjimkou účelových komunikací, a drahách.
3) Použije se pro hluk z dopravy na hlavních pozemních komunikacích v území, kde hluk z dopravy na těchto komunikacích je převažující nad hlukem z dopravy na ostatních pozemních komunikacích. Použije se pro hluk z dopravy na dráhách v ochranném pásmu dráhy.
4) Použije se v případě staré hlukové zátěže z dopravy na pozemních komunikacích a drahách, kdy starou hlukovou zátěží se rozumí stav hlučnosti působený dopravou na pozemních komunikacích a drahách, který v chráněných venkovních prostorech staveb a v chráněném venkovním prostoru vznikl do 31. prosince 2000. Tato korekce zůstává zachována i po položení nového povrchu vozovky, výměně kolejového svršku, popřípadě rozšíření vozovek při zachování směrového nebo výškového vedení pozemní komunikace nebo dráhy, při které nesmí dojít ke zhoršení stávající hlučnosti v chráněném venkovním prostoru staveb a v chráněném venkovním prostoru a pro krátkodobé objízdné trasy.
------------------------------------------------------------------
6) § 30 odst. 1 zákona č. 258/2000 Sb.