II.
Zabezpečení hospodárnosti při provádění propagační činnosti v tuzemsku
1. Při plánování, přípravě a provádění propagace je nutno postupovat důsledně podle zásad účelnosti a nejvyšší hospodárnosti s tím, aby prostředky na ni vynakládané přinesly potřebný užitek v realizaci výrobků a v žádoucím ovlivňování zájmů odběratelů.
2. Propagaci výrobků pro vnitřní trh a služeb je nutno provádět tak, aby ovlivňovala široký okruh spotřebitelů. K tomuto používat takových forem, jako jsou prospekty a další formy nabídky pomocí sdělovacích prostředků apod.
3. Propagaci výrobků pro výrobní spotřebu a investiční výstavbu je nutno omezit na přísně účelnou a hospodárnou propagaci výrobní značky.
4. K propagačním účelům nesmějí být poskytovány nebo zapůjčovány organizacím i jednotlivcům vlastní výrobky ani jiným způsobem získané užitné předměty.
5. Propagaci vlastními výrobky lze provádět
a) na veletrzích a výstavách sloužících výhradně ke komerčním účelům,
b) na akcích celostátního významu schválených ústředními orgány, c) ve výstavních a předváděcích síních příslušných výrobních a obchodních organizací.
Organizace se zúčastní jen těch výstav, jejichž tematika odpovídá charakteru jejich výroby.
6. Prostředky na propagaci se neposkytují a propagaci zásadně neprovádějí organizace, u nichž není její zabezpečování společensky odůvodněno v souvislosti s výrobou, prodejem výrobků, poskytováním služeb nebo plněním jiných úkolů, např. rozpočtové a příspěvkové organizace, pokud propagace nezbytně nepatří k náplni jejich činnosti, dále výzkumné a obdobné organizace apod.
7. Prostředků na propagaci nesmějí výrobní, obchodní a ostatní organizace používat k nepřímému financování činnosti jiných organizací.