§ 7
Prověřování plnění a reklamace
(1) Zjistí-li odběratel vady množství nebo jakosti a není-li přítomen zástupce dodavatele, je povinen o nich bez zbytečného odkladu telegraficky nebo telefonicky vyrozumět dodavatele a současně ho vyzvat k účasti na sestavení zápisu a k případnému odebrání vzorků. Nevyjádří-li se dodavatel k výzvě odběratele bez zbytečného odkladu, přizve odběratel k dokončení prověřování plnění orgán společenské kontroly nebo jinou nestrannou osobu. Organizace se mohou dohodnout, koho budou shodně považovat za nestrannou osobu.
(2) U rostlinných výrobků, u nichž technická norma stanoví odběr vzorků, je odběratel povinen, zjistí-li vady jakosti, odebrat tři vzorky způsobem stanoveným v příslušné technické normě. Tyto vzorky se zapečetí a opatří podpisy osob, které se zúčastnily jejich odběru. Odběratel si ponechá dva vzorky, třetí zašle dodavateli současně s reklamací bez zbytečného odkladu, nejpozději do 15 dnů od převzetí dodávky. Nedojde-li mezi organizacemi k dohodě o vyřízení reklamace, zašle odběratel jeden vzorek neprodleně podle příslušnosti Státní inspekci jakosti zemědělských výrobků, Praha nebo Státní inspekci jakosti zemědělských výrobků, Bratislava.
(3) U konzumních brambor raných a pozdních a u živočišných výrobků je odběratel povinen, zjistí-li vady jakosti, zajistit odběr vzorků a posouzení jakosti způsobem stanoveným v příslušné technické normě.
(4) Výsledek rozboru nebo posouzení jakosti provedené podle odstavců 2 a 3 je závazné pro obě organizace. Náklady posudku hradí organizace, v jejíž neprospěch výsledek vyzněl.