§ 64
Domněnka o ztrátě zásilky
(1) Cestující může pokládat cestovní zavazadlo za ztracené a žádat náhradu za jeho ztrátu, jestliže mu nebylo vydáno nebo přichystáno k výdeji do 10 dnů po uplynutí dne, ve kterém dojel vlak, kterým mělo být zavazadlo přepraveno. Obsahuje-li zavazadlo snadno zkazitelné věci, zkracuje se lhůta 10 dnů na 5 dní.
(2) Cestující, přijímaje náhradu za ztracené cestovní zavazadlo, může si písemně vyhradit, aby mu byla podána ihned zpráva, bude-li cestovní zavazadlo nalezeno do jednoho roku po vyplacení náhrady. Obdrží-li zprávu, že se cestovní zavazadlo našlo, může do 30 dnů požádat, aby mu bylo vydáno v určité, jím stanovené stanici. Zavazadlo mu bude vydáno, vrátí-li vyplacenou náhradu.
(3) Neučinil-li cestující výhradu podle odstavce 2 nebo nepožádal-li o výdej nalezeného cestovního zavazadla do 30 dnů po obdržení zprávy podle odstavce 2, nebo bylo-li zavazadlo nalezeno teprve po jednom roce od vyplacení náhrady, přikročí železnice k likvidaci nalezeného zavazadla.
(4) Oprávněný může pokládat spěšninu nebo vozovou zásilku za ztracenou a žádat náhradu za ztrátu, jestliže spěšnina nebo vozová zásilka nebyly vydány nebo přichystány k výdeji příjemci do 30 dnů po uplynutí dodací lhůty. Obsahuje-li zásilka snadno zkazitelné věci, zkracuje se lhůta 30 dnů na 5 dní.
(5) Byla-li spěšnina nebo vozová zásilka nalezena po vyplacení náhrady, nabídne ji železnice oprávněnému. Oprávněný může požádat, aby jemu nebo jinému příjemci byla spěšnina nebo vozová zásilka vydána v určité, jim stanovené stanici s dostatečnou výpravní oprávněností. Železnice jeho žádosti vyhoví bez zaplacení dalšího přepravného, jestliže oprávněný vrátí náhradu, která mu byla vyplacena. Nedojde-li odpověď oprávněného do 10 dnů po odeslání nabídky, nebo odmítl-li oprávněný převzít nalezenou spěšninu nebo vozovou zásilku, železnice provede likvidaci podle ustanovení § 59.