MEZINÁRODNÍ ÚMLUVA
o spolupráci pro bezpečnost letecké navigace "EUROCONTROL"
Spolková republika Německo,
Belgické království,
Francouzská republika,
Spojené království Velké Británie a Severního Irska,
Lucemburské velkovévodství,
Nizozemské království,
Shledávajíce, že zavedení dopravních proudových letadel do provozu a jejich široké používání může způsobit hlubokou změnu organizace řízení letového provozu,
Shledávajíce, že z provozního hlediska jsou nové druhy letadel charakterizovány:
- vysokými rychlostmi,
- potřebou, z důvodu hospodárného provozu, schopnosti provést rychlé a nepřerušované stoupání ve vysoké rychlosti až do optimálních provozních výšek a setrvání v těchto výškách až do dosažení bodu, který je co nejblíže místu určení letadla,
Shledávajíce, že tyto charakteristiky předpokládají, kromě přizpůsobení a reorganizace stávajících metod řízení, vytvoření nových letových informačních oblastí nad určitou hladinou, organizovaných úplně nebo zčásti do řízených oblastí,
Shledávajíce, že s ohledem na rychlý vývoj nových druhů letadel nelze řízení letového provozu ve vysoké výšce ve většině evropských zemí nadále pojímat v rámci národních hranic,
Shledávajíce, že je proto účelné vytvořit mezinárodní organizaci řízení s působností ve vzdušných prostorech, které přesahují hranice území jednotlivých států,
Shledávajíce, že pokud jde o spodní vzdušný prostor, může být v určitých případech užitečné svěřit letové provozní služby na části území některé ze smluvních stran výše zmíněné mezinárodní organizaci nebo některé jiné smluvní straně,
Shledávajíce, že kromě toho internacionalizace řízení předpokládá přijetí společné politiky a sjednocení předpisů založených na Standardech a doporučených postupech Mezinárodní organizace pro civilní letectví (ICAO), se zřetelem na potřeby národní obrany,
Shledávajíce, že je velmi žádoucí koordinovat činnost států v oblasti školení personálu letových navigačních služeb a v oblasti studia a výzkumu otázek letového provozu,
Bylo dohodnuto následující: