V.
Ústavní konformita zákonodárného procesu
19. V řízení o zrušení zákonů nebo jejich jednotlivých ustanovení Ústavní soud podle § 68 odst. 2 zákona o Ústavním soudu nejprve posoudil ústavnost zákonodárného procesu. V posuzované věci vyšel z vyjádření účastníků řízení a z veřejně dostupných sněmovních a senátních informací (https://www.psp.cz a https://www.senat.cz) a shledal, že údaje uvedené ve vyjádřeních Sněmovny a Senátu odpovídají skutečnosti. Ve Sbírce zákonů byl zákon vyhlášen dne 3. 12. 2004 a téhož dne nabyl účinnosti.
20. Vzhledem k tomu, že s návrhem zákona byl spojen návrh, aby s ním Sněmovna vyslovila souhlas již v prvém čtení, Ústavní soud pro vyloučení pochybností současně ověřil, že byla splněna podmínka vyplývající z § 90 odst. 2 zákona o jednacím řádu Poslanecké sněmovny, podle které musí být tento návrh odůvodněn v důvodové zprávě k návrhu zákona. Odůvodnění návrhu je obsaženo na str. 19 a 20 důvodové zprávy, přičemž účelem návrhu bylo "urychlené zajištění formálních požadavků na legislativu členských států Evropské unie při aplikaci nařízení Rady (ES) č. 1334/2000 ze dne 22. června 2000, kterým se zavádí režim Společenství pro kontrolu vývozu zboží a technologií dvojího užití", v tehdy účinném znění. V souladu s týmž ustanovením zákona o jednacím řádu Poslanecké sněmovny byl k návrhu zákona také přiložen překlad příslušných ustanovení právních aktů unijního (dříve komunitárního) práva, které mají být návrhem zákona provedeny, a to v podobě srovnávací tabulky.
21. Výše uvedené postačuje k závěru, že zákon, jehož součástí je i napadené ustanovení, byl přijat ústavně předepsaným způsobem v mezích Ústavou stanovené kompetence Parlamentu (čl. 15 odst. 1 Ústavy). Tento závěr ostatně nezpochybňuje ani navrhovatel a proti procesu přijetí zákona, jehož součástí je i napadené ustanovení, nevznáší žádné námitky.