§ 9
(1) Do zvláštní školy se zařazují žáci s takovými rozumovými nedostatky, pro které se nemohou s úspěchem vzdělávat na ostatních školách. Do pomocné školy se zařazují žáci s takovými rozumovými nedostatky, pro které se nemohou vzdělávat ani na zvláštní škole, ale jsou ještě vzdělavatelní.
(2) Do základní školy pro žáky sluchově postižené se zařazují žáci s takovými vadami sluchu, pro které se nemohou ani při využití běžných elektroakustických pomůcek s úspěchem vzdělávat na základní škole.
(3) Do základní školy pro žáky zrakově postižené se zařazují žáci s takovými vadami zraku, pro které se nemohou ani při využití běžných optických pomůcek s úspěchem vzdělávat na základní škole.
(4) Do základní školy pro žáky s vadami řeči se zařazují žáci s takovými poruchami řeči, u nichž nelze dosáhnout odstranění poruchy léčebně preventivní péčí včetně péče rehabilitační.
(5) Do základní školy pro žáky tělesně postižené se zařazují žáci s takovým tělesným postižením, pro které se nemohou s úspěchem vzdělávat na základní škole.
(6) Do zvláštních škol pro žáky sluchově postižené, pro žáky s vadami řeči, pro žáky zrakově postižené nebo pro žáky tělesně postižené se zařazují žáci s příslušným postižením a takovými rozumovými nedostatky, pro které se nemohou s úspěchem vzdělávat na ostatních školách.
(7) Žáci s více vadami, kteří nejsou mentálně postiženi, se zařazují do některé školy uvedené v § 2 odst. 1 až 6 s přihlédnutím k dominantní vadě.