Část B
Náplň kontroly
Provede se
1. prohlídka podle části A a dále se zjišťuje v souladu s návodem výrobce například zda
a) připojovací svorky mají dotažené připojovací šrouby a vodiče v nich jsou spolehlivě připojeny,
b) ploché násuvné spoje mají spolehlivý elektrický i mechanický styk,
c) pájené spoje nejeví známky nespolehlivého spojení,
d) vnitřní vedení nemá poškozenou izolaci (prodřenou, přiskřípnutou) a nepřechází přes ostré hrany,
e) spínač a další ovládací prvky (např. přepínač, regulátor otáček) nejsou poškozeny tak, aby byla snížena ochrana před nebezpečným dotykem, a jsou spolehlivě připojeny,
f) spínač umožňuje zapnutí a vypnutí, aretační (blokovací) tlačítko je funkční a je funkční i deblokovací (odblokovací) tlačítko,
g) motor není zjevně zaprášený a poškozený, nemá nadměrně zaprášené držáky kartáčů, má dostatečně dlouhé kartáče a pokud jsou nové, jsou zabroušené, lanka kartáčů, kabelová oka, pružiny apod. nejsou poškozeny, čepičky držáků kartáčů nejsou prasklé, nechybějí ani nejsou nevhodně nahrazeny,
h) odrušovací kondenzátor není zjevně poškozený a připojovací vodiče nejsou obnaženy,
i) topný článek nemá rozbité nebo prasklé keramické držáky topných vodičů a nechybí korálky vývodů,
j) pohyblivý přívod je správně zapojený.
U transformátoru, je-li součástí vyhrazeného elektrického zařízení, se provede prohlídka podle písmen a) až e) části A a kontrola podle písmen a) až e) bodu 1,
2. měření
a) odporu ochranného vodiče vyhrazeného elektrického zařízení třídy ochrany I, a to i u prodlužovacích šňůr a odpojitelných přívodů,
b) izolačního odporu,
c) proudu protékajícího ochranným vodičem u vyhrazeného elektrického zařízení třídy ochrany I,
d) dotykového proudu u vyhrazeného elektrického zařízení třídy ochrany II a u přístupných (vnějších) vodivých částí nespojených s ochranným vodičem u třídy ochrany I,
e) náhradního unikajícího proudu (jako jedna z alternativních metod jen v případě, že byl předtím s vyhovujícím výsledkem změřen izolační odpor),
3. zkouška chodu připojením na jmenovité napětí, kterou se ověří, zda
a) ovládací a bezpečnostní prvky plní spolehlivě svoji funkci, aniž by jejich ovládání bylo ztíženo příliš velkými mechanickými odpory,
b) motor má pravidelný chod bez nadměrného hluku a bez nadměrného jiskření na komutátoru.