§ 2
Některé charakteristiky zvukové složky reklamy, teleshoppingu a označení sponzora v televizním vysílání
(1) Provozovatel televizního vysílání zajistí, aby zvuková složka jím vysílaných reklam, teleshoppingu a označení sponzora vyhovovala požadavkům Doporučení Evropské vysílací unie EBU-R 128 "Normalizace hlasitosti a maximální povolená úroveň zvukových signálů", Ženeva, srpen 2011 a požadavkům Technického dokumentu Evropské vysílací unie EBU Tech Doc 3343 "Praktické pokyny pro výrobu a implementaci podle EBU R 128", Verze 1.1, Ženeva, říjen 2011.
(2) Pro účely splnění povinnosti podle odstavce 1 provozovatel televizního vysílání zejména zajistí, že
a) hladina hlasitosti reklamy, teleshoppingu a označení sponzora je normována na cílovou hladinu -23,0 LUFS, s maximální odchylkou +/- 1,0 LU a
b) maximální povolená skutečná špičková hladina hlasitosti reklamy, teleshoppingu a označení sponzora je -1 dBTP (dB skutečné špičky) při měření měřicím zařízením odpovídajícím Doporučení Mezinárodní telekomunikační unie ITU-R BS.1770-2 "Algoritmy pro měření hlasitosti zvukových programů a skutečné špičkové úrovně zvuku", březen 2011 a Technickému dokumentu Evropské vysílací unie EBU Tech Doc 3341 "Měření hlasitosti: měření v "režimu EBU" na doplnění normalizace hlasitosti v souladu s EBU-R 128", Ženeva, srpen 2011.
(3) Rada zveřejní dokumenty, kterými se stanoví některé charakteristiky zvukové složky podle odstavců 1 a 2, způsobem umožňujícím dálkový přístup.