§ 14
Postup při jednání s dlužníkem
Požadavkem na plnění povinnosti insolvenčního správce postupovat při výkonu své funkce svědomitě a s odbornou péčí při jednání s dlužníkem, jehož úpadek je řešen oddlužením, je
a) upřednostňovat osobní jednání s dlužníkem před písemnou komunikací a písemnou elektronickou komunikaci upřednostňovat před listinnou formou, ledaže se s dlužníkem dohodne jinak, vždy však zohlednit okolnosti případu a předcházet vzniku nedůvodných nákladů,
b) jednat s dlužníkem v sídle nebo v provozovně, podle kterých byl insolvenční správce ustanoven pro insolvenční řízení, nebo v dlužníkově bydlišti, popřípadě na žádost dlužníka a po dohodě na jiném místě a
c) dlužníka při osobním jednání k přezkoumání přihlášených pohledávek informovat o průběhu a účelu tohoto jednání, způsobu, jakým může dlužník popírat přihlášené pohledávky, a o významu popření přihlášené pohledávky.