2. Největší dovolená chyba (MPE)
2.1 MPE pro vážení za pohybu jednotlivého železničního kolejového vozidla nebo celého vlaku jsou uvedeny v tabulce 9.
Tabulka 9
+-----------------+-------------------+
| Třída přesnosti | MPE |
+-----------------+-------------------+
| 0,2 | ± 0,1 % |
+-----------------+-------------------+
| 0,5 | ± 0,25 % |
+-----------------+-------------------+
| 1 | ± 0,5 % |
+-----------------+-------------------+
| 2 | ± 1,0 % |
+-----------------+-------------------+
2.2 MPE pro hmotnost spojených nebo rozpojených železničních kolejových vozidel vážených za pohybu musí být rovny větší z následujících hodnot:
a) hodnota vypočtená podle tabulky 9 zaokrouhlená na nejbližší dílek stupnice,
b) hodnota vypočtená podle tabulky 9 zaokrouhlená na nejbližší dílek stupnice pro hmotnost rovnající se 35 % maximální hmotnosti železničního kolejového vozidla (podle údaje uvedeného na popisném označení),
c) jeden dílek stupnice (d).
2.3 MPE pro hmotnost vlaku váženého za pohybu musí být rovny větší z následujících hodnot:
a) hodnota vypočtená podle tabulky 9 zaokrouhlená na nejbližší dílek stupnice,
b) hodnota vypočtená podle tabulky 9 pro hmotnost jednoho železničního kolejového vozidla rovnající se 35 % maximální hmotnosti železničního kolejového vozidla (podle údaje uvedeného na popisném označení), vynásobená počtem referenčních železničních kolejových vozidel ve vlaku (ne větším než 10) a zaokrouhlená na nejbližší dílek stupnice,
c) jeden dílek stupnice (d) pro každé železniční kolejové vozidlo zařazené do vlaku, nejvýše však 10 d.
2.4 Při vážení spojených železničních kolejových vozidel mohou chyby maximálně 10 % výsledků vážení získaných z jednoho nebo více průjezdů vlaku překročit MPE uvedenou v bodě 2.2, ale nesmí překročit dvojnásobek této MPE.