1. Kritéria upravující vztahy mezi akreditovaným subjektem a obětí
a) Základní kritéria
1. Akreditovaný subjekt má definováno a zveřejněno své poslání, cíle a zásady; v souladu s tímto posláním, cíli a zásadami akreditovaný subjekt jedná.
2. Akreditovaný subjekt má stanoven druh služby, kterou poskytuje.
3. Akreditovaný subjekt má stanoven okruh obětí, kterým má být služba poskytována.
4. Akreditovaný subjekt má popsanou realizaci poskytovaných služeb.
b) Kritéria v oblasti ochrany práv obětí a dalších osob
1. Akreditovaný subjekt při poskytování služeb nepostupuje diskriminačně.
2. Akreditovaný subjekt respektuje právo na ochranu soukromí oběti i dalších osob, dodržuje povinnost mlčenlivosti a zpracovává pouze ty údaje, které jsou nezbytně nutné pro zajištění kvalitní služby.
3. Akreditovaný subjekt nakládá s údaji o obětech a dalších osobách v souladu s právními předpisy.
4. Akreditovaný subjekt respektuje důstojnost oběti a přistupuje k ní šetrně a zdvořile a přihlíží k jejímu věku, zdravotnímu a psychickému stavu, rozumové vyspělosti a kulturní identitě.
5. Akreditovaný subjekt poskytuje službu v přiměřeném čase.
c) Kritéria v oblasti poskytování informací oběti
1. Akreditovaný subjekt má stanovena pravidla pro poskytování informací obětem o nabízených službách; akreditovaný subjekt podle těchto pravidel postupuje.
2. Akreditovaný subjekt informuje oběť o jejích právech podle zákona o obětech trestných činů.
3. Akreditovaný subjekt informuje oběť o jejích právech jako poškozeného podle trestního řádu.
4. Akreditovaný subjekt informuje oběť o průběhu trestního řízení a o jejím postavení jako poškozeného a svědka v něm.
5. Akreditovaný subjekt informuje oběť o možnosti podat akreditovanému subjektu stížnost, není-li spokojena s poskytovanou službou.
6. Akreditovaný subjekt informuje oběť o možnosti podat Ministerstvu spravedlnosti stížnost, nedodržuje-li akreditovaný subjekt podmínky akreditace.
7. Akreditovaný subjekt informuje oběť v jazyce a formě podle zákona o obětech trestných činů.
d) Kritéria upravující postup akreditovaného subjektu před poskytnutím právní informace
1. Akreditovaný subjekt má stanovena pravidla upravující jednání se zájemci o poskytnutí služby; akreditovaný subjekt podle těchto pravidel postupuje.
2. Akreditovaný subjekt před poskytnutím právní informace seznámí zájemce se všemi podmínkami, za nichž je služba poskytována, a postupuje tak, aby zájemce informacím rozuměl.
e) Kritéria zabraňující střetu zájmů
1. Akreditovaný subjekt má stanovena pravidla pro zjišťování, zda při poskytování právní informace nedojde ke střetu zájmů mezi jednotlivými zájemci o poskytovanou službu a oběťmi; akreditovaný subjekt podle těchto pravidel postupuje.
2. Akreditovaný subjekt má stanovena pravidla zabraňující střetu zájmů mezi akreditovaným subjektem a obětí; akreditovaný subjekt podle těchto pravidel postupuje.
f) Kritéria týkající se podávání stížností na kvalitu poskytované služby
1. Akreditovaný subjekt má stanovena pravidla pro přijímání stížností; akreditovaný subjekt podle těchto pravidel postupuje.
2. Akreditovaný subjekt podané stížnosti vyřizuje a o vyřízení vede evidenci.
3. Podání stížnosti není oběti na újmu.
4. Akreditovaný subjekt zjišťuje spokojenost obětí s poskytovanými službami.
5. Akreditovaný subjekt přijímá na základě zjištěných skutečností potřebná opatření k odstranění nedostatků poskytovaných služeb.
g) Kritéria týkající se vedení a uchovávání dokumentace
1. Akreditovaný subjekt má stanovena pravidla pro vedení dokumentace o poskytované službě včetně pravidel pro nahlížení do dokumentace a tato pravidla jsou stanovena s přihlédnutím k právu na ochranu osobnosti oběti a dalších osob; akreditovaný subjekt podle těchto pravidel postupuje.
2. Akreditovaný subjekt má stanovena pravidla pro uchovávání dokumentace; akreditovaný subjekt podle těchto pravidel postupuje.
3. Akreditovaný subjekt vede dokumentaci o neposkytnutí právní informace a o důvodech, proč nebyla poskytnuta.
h) Další kritéria
1. Akreditovaný subjekt informuje oběť o jiných akreditovaných subjektech poskytujících právní informace a o střediscích Probační a mediační služby v případě, že neposkytuje požadovaný druh služby; akreditovaný subjekt informuje oběť o dalších službách, je-li to s ohledem na její potřeby nutné.