ODDÍL 1
1. Normy nákladů na údržbu a běžné opravy vozidel jsou stanoveny pro každých 20 000 zkm v období do první střední opravy, do první generální opravy, do dalších středních oprav, do dalších generálních oprav anebo do vyřazení.
2. Hodnoty norem jsou stanoveny v haléřích, přičemž je dodržena zásada, že se zvýšením počtu ujetých kilometrů se zvyšují náklady na údržbu a běžné opravy vozidel. V hodnotách těchto norem jsou zahrnuty: veškeré mzdy zaměstnanců podílejících se na údržbě a opravách vozidel, režie 120 % a národní pojištění 10 %, spotřeba materiálu včetně materiálu čisticího a veškerá spotřeba olejů a mazadel (olej motorový, převodový apod.), náklady na opravu pneumatik a na jejich montáž a demontáž, včetně pořízení nových duší a opravy duší.
3. Do hodnot těchto norem nejsou zahrnuty:
- náklady vynaložené na provedení střední opravy,
- náklady na protektorování a pořízení nových plášťů,
- náklady na zvláštní vybavení vozidel (pokrývky do osobních automobilů, podhlavníky do autobusů apod.),
- náklady spojené s pořízením a údržbou mechanizačních zařízení na vozidla (zvedací čelo VÚD apod.),
- náklady vynaložené na modernizaci vozidel; náklady spojené s údržbou modernizovaných částí jsou započitatelné do nákladů na opravy a údržbu vozidla (tyto normy stanoví držitel vozidla a mají stejnou skladbu jako normy uvedené v tomto oddíle pod bodem 2. s tím rozdílem, že se jedná o údržbu a opravy modernizovaných částí),
- mzdy a režijní přirážky na výkony související s údržbou a prováděním oprav vozidel pokud je provedl řidič sám a pokud mu nebyly tyto práce honorovány zvlášť (týká se jen řidičů osobních a sanitních automobilů).
4. Bude-li náhradou za generální opravu provedena oprava střední, platí pro období po této provedené střední opravě normy nákladů, stanovené pro období před nahrazenou generální opravou.
5. Normy nákladů po provedené druhé a další generální opravě jsou shodné s normami nákladů po druhé střední a po druhé generální opravě.
6. Hodnoty uvedené v normách nákladů na konci sloupce u jednotlivého typu vozidla v příslušném období, představují nejvyšší náklady v hal./zkm, při nichž lze po překročení normy výkonů vozidla považovat jeho provoz za hospodárný z hlediska nákladů na údržbu a běžné opravy.
7. Normy nákladů na údržbu a běžné opravy vozidel v hal./zkm se stanoví takto: