A. Kontrola vozidla před započetím jízdy a na počátku jízdy
Řidič je povinen kontrolovat:
1. stav a čistotu státních poznávacích značek, odrazových skel a čistotu všech skel, světlometů a svítilen,
2. chod ohřátého motoru odposloucháním, neozývají-li se neobvyklé zvuky (klepání ventilů, ložisek nebo pístních čepů, hučení rozvodů apod.),
3. množství oleje v motoru a těsnost klikové skříně,
4. množství vody v chladiči a těsnost chladicí soustavy,
5. množství paliva v nádržích a těsnost palivového potrubí,
6. činnost všech světel, ukazatelů směrů, stírače oken a signálního zařízení,
7. činnost řízení, vůli volantu, stav a spojení táhel a pák řízení,
8. upevnění disků kol a náhradních kol,
9. činnost brzd (stálost tlaku vzduchu u vzduchové brzdy, stav a těsnost brzdových hadic a trubek u ostatních brzd), stav lan, lanovodů, táhel, pák a čepů brzdové soustavy,
10. těsnost hlavního brzdového válce a vyrovnávací nádržky, množství brzdové kapaliny ve vyrovnávací nádržce a její těsnost,
11. stav per, nejsou-li prasklé listy, svorníky, spony a třmeny,
12. činnost a těsnost sklápěcího zařízení,
13. stav a nahuštění pneumatik včetně záložní pneumatiky,
14. vnější technický stav vozidla, zejména není-li vozidlo poškozeno,
15. stav a správné zapojení přívěsů, zejména zajištění závěrného čepu závěsu, správné zapojení brzdové hadice a kabelu pro elektrické spojení přívěsu s tažným vozem,
16. úplnost a stav normální a zvláštní výstroje,
17. činnost mechanismu nebo speciální nástavby.
Práce uvedené pod č. 1, 3, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 16 a 17 není řidič povinen před jízdou opakovat, jde-li o vozidlo obsluhované týmž řidičem a garážuje-li vozidlo jednotlivě v uzavřené garáži nebo uzamčené na střeženém prostranství (tyto práce jsou obsaženy v pracích, jež jsou předepsány v obsluze a kontrole vozidla po ukončení denního výkonu).