CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 108/1997 Sb. Vyhláška, kterou se provádí zákon č. 49/1997 Sb., o civilním letectví a o změně a doplnění zákona č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon), ve znění pozdějších předpisů Příloha č. 20 - Další znalosti, jejichž ověření je předmětem zkoušky, jíž se prokazuje odborná způsobilost k provádění školení k udržení teoretických znalostí potřebných k řízení bezpilotního systému v podkategoriích otevřené kategorie provozu nebo v souladu se standardním scénářem ve specifické kategorii provozu

Příloha č. 20 - Další znalosti, jejichž ověření je předmětem zkoušky, jíž se prokazuje odborná způsobilost k provádění školení k udržení teoretických znalostí potřebných k řízení bezpilotního systému v podkategoriích otevřené kategorie provozu nebo v souladu se standardním scénářem ve specifické kategorii provozu

108/1997 Sb. Vyhláška, kterou se provádí zákon č. 49/1997 Sb., o civilním letectví a o změně a doplnění zákona č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon), ve znění pozdějších předpisů

Příloha č. 20

Další znalosti, jejichž ověření je předmětem zkoušky, jíž se prokazuje odborná způsobilost k provádění školení k udržení teoretických znalostí potřebných k řízení bezpilotního systému v podkategoriích otevřené kategorie provozu nebo v souladu se standardním scénářem ve specifické kategorii provozu

1. Předmětem ověření teoretických znalostí v rámci zkoušky, jíž se prokazuje odborná způsobilost k provádění školení k udržení teoretických znalostí potřebných k řízení bezpilotního systému v podkategorii A1, A2 a A3, jsou znalosti

1.1 základních podmínek zajištění bezpečnosti létání bezpilotních letadel,

1.2 podmínek užívání vzdušného prostoru k létání bezpilotních letadel,

1.3 přímo použitelných předpisů Evropské unie upravujících bezpilotní systémy a jejich provoz 29) se zaměřením na provoz bezpilotních systémů v otevřené kategorii provozu, zejména znalost jednotlivých podkategorií provozu bezpilotního systému v otevřené kategorii provozu, problematiky registrace provozovatelů bezpilotních systémů a povinností provozovatele bezpilotního systému a dálkově řídícího pilota,

1.4 vlivu zdravotního nebo psychického stavu dálkově řídícího pilota na jeho schopnost zajistit bezpečné létání bezpilotního letadla a vlivu přírodních a fyzikálních jevů na lidské vnímání,

1.5 postupů před zahájením letu bezpilotního letadla, během jeho letu a po ukončení jeho letu nezbytných k zajištění bezpečnosti létání,

1.6 provozně-technických vlastností bezpilotních systémů, způsobů jejich ovládání a vlivů přírodních a fyzikálních jevů na jejich výkonnost a ovládání,

1.7 rizik souvisejících s provozováním bezpilotních systému z hlediska ochrany soukromí a ochrany osobních údajů a zásad ochrany soukromí a ochrany osobních údajů,

1.8 problematiky pojištění odpovědnosti za škody z provozu bezpilotního systému a

1.9 problematiky ochrany civilního letectví před protiprávními činy.

2. Předmětem ověření teoretických znalostí v rámci zkoušky, jíž se prokazuje odborná způsobilost k provádění školení k udržení teoretických znalostí potřebných k řízení bezpilotního systému v podkategorii A2, jsou vedle znalostí uvedených pod bodem 1 rovněž znalosti

2.1 meteorologie, včetně způsobu získávání předpovědi počasí,

2.2 letových charakteristik a výkonnosti bezpilotních systémů, včetně problematiky jejich provozní obálky, hmotnosti, vyvážení a těžiště, užitečného zatížení a baterií, a

2.3 způsobů technického a provozního zmírnění rizika na zemi.

------------------------------------------------------------------

29) Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2019/945 ze dne 12. března 2019 o bezpilotních systémech a o provozovatelích bezpilotních systémů ze třetích zemí, v platném znění.

Prováděcí nařízení Komise (EU) 2019/947 ze dne 24. května 2019 o pravidlech a postupech pro provoz bezpilotních letadel, v platném znění.

------------------------------------------------------------------