Příloha A
Označení světelných zařízení dle EHK
Světlomet s potkávacím a dálkovým světlem asymetricky a světlomety se světlem do mlhy
příklad:

Obrázek č. 1
1 - R ............... světlomet s dálkovým světlem
HR ............... světlomet s dálkovým světlem s halogenovou žárovkou
SR ............... světlomet s dálkovým světlem systém "Sealed Beam"
2 - C ............... světlomet s potkávacím světlem
HC ............... světlomet s potkávacím světlem s halogenovou žárovkou
SR ............... světlomet s potkávacím světlem systém "Sealed Beam"
B ............... světlomety se světlem do mlhy
3 - Označení zkušebny - dle čísel zemí užívajících předpisy EHK:
E1 - SRN E 8 - Česká rep. E 16 - Norsko
E2 - Francie E 9 - Španělsko E 17 - Finsko
E3 - Itálie E 10 - Jugoslávie E 18 - Dánsko
E4 - Nizozemsko E 11 - Anglie E 19 - Rumunsko
E5 - Švédsko E 12 - Rakousko E 20 - Polsko
E6 - Belgie E 13 - Lucembursko E 21 - Portugalsko
E7 - Maďarsko E 14 - Švýcarsko E 27 - Slovensko
E8 - Česká rep. E 15 - býv. NDR
4 - ----- >> světlomet pro levostranný provoz
<< - - >> světlomet pro oboustranný provoz
5 -
homologační číslo přidělené zkušebnou
6 -
číselný kód maximální svítivosti (v orámování nebo volné v blízkosti kružnice s písmenem E uvnitř)
Homologační značky musí být nesmazatelné a umístěné na krytu světla tak, aby po namontování světelného zařízení byly čitelné.
Je-li na světelném zařízení (nebo na odrazce) slovní označení "TOP" nebo "OBEN", musí být vždy nahoře. Maximální svítivost, vyjádřená číselným kódem, je udávána v zaokrouhlených hodnotách ve smyslu příslušných předpisů EHK takto: 7,5; 10; 12,5; 17,5; 20; 25; 27,5; 30; 37,5; 40; 50.
Svítivost světlometu (cd) se určí násobením číselného kódu hodnotou 3000. Z toho vyplývá, při požadavku max. svítivosti všech současně namontovaných dálkových světel 225 000 cd, že součet těchto číselných kódů nesmí být větší než 75. Prakticky tedy dvoustopé vozidlo s rychlostí nad 40 km.h-1 smí mít buď např. 2 světlomety s dálkovým světlem s číselným kódem nejvýše 37,5 nebo např. 4 světlomety se značkami 4 x 17,5 nebo 2 x 25 a 2 x 12,5.
Svítilny a odrazky
příklad:

Obrázek č. 2
1 - 1 ................ přední směrová svítilna
2a ............... zadní směrová svítilna s jednou hladinou svítivosti
2b ............... zadní směrová svítilna s dvěma hladinami svítivosti
3 ................ čelní směrová svítilna (jsou-li jediné na vozidle - u motocyklů)
4 ............... čelně boční směrová svítilna (jsou-li na vozidle i zadní směrové svítilny)
S ................ boční směrová svítilna
A ................ svítilna s obrysovým světlem (přední)
R ................ svítilna s obrysovým světlem (zadní)
SM1, SM2 .......... boční obrysová svítilna
S 1 .............. brzdová svítilna se světlem s jedinou hladinou svítivosti
S 2 .............. brzdová svítilna se světlem s dvěma hladinami svítivosti
S 3 .............. střední brzdová svítilna
AR ............... světlomet se zpětným světlem
D ................ zdvojení (duplex) - svítilnu lze použít samostatně nebo zdvojeně
B, F .............. zadní svítilna se světlem do mlhy
I A ............... netrojúhelníková odrazka pro silniční vozidla (nahrazuje dřívější třídy I a II)
III A ............. trojúhelníková odrazka pro záď přípojných vozidel (nahrazuje dřívější třídu III)
L ................. zařízení pro osvětlení zadní tabulky státní poznávací značky
2 - číslo zkušebny
3 - směr většího vyzařovacího úhlu (šipka musí směřovat směrem od vozidla, u bočních směrových světel dopředu)
4 - homologační číslo přidělené zkušebnou
------------------------------------------------------------------