CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 102/1995 Sb. Vyhláška o schvalování technické způsobilosti a technických podmínkách provozu silničních vozidel na pozemních komunikacích Příloha č. 4 - Spojování vozidel do jízdních souprav z hlediska brzdění

Příloha č. 4 - Spojování vozidel do jízdních souprav z hlediska brzdění

102/1995 Sb. Vyhláška o schvalování technické způsobilosti a technických podmínkách provozu silničních vozidel na pozemních komunikacích

Příloha č. 4

Spojování vozidel do jízdních souprav z hlediska brzdění

Diagram 1

Obrázek č. 1

Poznámka:

1. Mezi hodnotami TM/PM = 0 a TM/TM = 0.1 nebo TR/PR = 0 a TR/PR = 0.1 nemusí být úměrnost mezi poměrnou brzdnou silou TM/PM nebo TR/PR a tlakem vzduchu v místě spojkové hlavice ovládací větve spojovacího potrubí.

2. Závislosti požadované diagramem se musí aplikovat úměrně pro stavy zatížení mezi naloženým a nenaloženým stavem a musí se dosáhnout automatickým způsobem.

Diagram 2

Obrázek č. 2

Poznámka:

1. Mezi hodnotami TM/PM = 0 a TM/TM = 0.1 není nutné, aby byla úměrnost mezi poměrnou brzdnou silou TM/PM a mezi tlakem vzduchu v místě spojkové hlavice ovládací větve spojovacího potrubí.

2. Závislosti požadované diagramem se musí aplikovat úměrně pro stavy zatížení vozidla mezi naloženým a nenaloženým stavem a musí se dosáhnout automatickým způsobem.

Diagram 3 A

Obrázek č. 3

Poznámka:

1. Mezi hodnotami TR/PR = 0 a TR/PR = 0.1 není nutné, aby byla úměrnost mezi poměrnou brzdnou silou TR/PR a mezi tlakem v místě spojkové hlavice ovládací větve spojovacího potrubí.

2. Závislost mezi poměrnou brzdnou silou TR/PR a tlakem vzduchu pm v ovládací větvi spojovacího potrubí pro vozidlo v naloženém a nenaloženém stavu se určí takto:

a) Součinitelé Kc (pro naložený stav) a Kv (pro nenaložený stav) se určí z diagramu 3 B,

b) Pásmo pro vozidla v naloženém a nenaloženém stavu se sestrojí tak, že horní a dolní hranice šrafovaného pásma, znázorněného na diagramu 3 A, vynásobí určenými součiniteli Kc a Kv.

Diagram 3 B

Obrázek č. 4

Poznámka:

1. Podrobnosti k tomuto diagramu a k předcházejícím diagramům

obsahuje zvláštní předpis 11).

2. Pro přesnější stanovení hodnot součinitelů Kc a Kv lze použít

následujícího vztahu:

0,7PR 0,96 g.P PR hR-1

Kc,v = [1,7 - ----- ][1,35 - ---- (1,0 + k ---)] - [1 ------][----]

PRmax ER PR PRmax 2,5

kde:

k = (hR - 1,2) (m)

P = hmotnost návěsu (kg)

PR = zatížení vozovky koly návěsu (N)

PRmax = PR při návěsu v naloženém stavu (N)

hR = výška těžiště nad vozovkou (m)

ER = rozvor mezi osou spojovacího čepu návěsu

a osou náprav (případně středu více náprav) (m)

------------------------------------------------------------------