Článek 2
Motorová vozidla o celkové hmotnosti nad 70 t nejvýše však do 250 t včetně a motorová vozidla, která mohou být spojována do souprav o celkové hmotnosti nad 70 t nejvýše však 250 t včetně, musí splňovat podmínky stanovené Předpisem s těmito odchylkami:
a) pro účinky provozního brzdění platí ustanovení § 2.1 přílohy 4 Předpisu stanovená pro vozidla kategorie N3 2), přičemž při vozidle zatíženém na celkovou hmotnost, může být střední plné zpomalení sníženo z 5,0 m.s-2 na 3,3 m.s-2; v tomto případě se nejvyšší povolená rychlost vozidla nebo soupravy omezí na 45 km.h-1;
b) pro soustavu parkovacího brzdění platí ustanovení 2.3.1. až 2.3.5 přílohy 4 Předpisu; avšak soustava nemusí splňovat § 2.3.2. přílohy 4 Předpisu pokud splňuje obě následující podmínky
- je schopna sama udržet jízdní soupravu o celkové hmotnosti nad 70 t na svahu (ve stoupání a klesání) o sklonu nejméně 12 % a
- je vybavena ovládacím orgánem umožňujícím uvést v činnost jízdní soupravu na svahu předepsaného sklonu; v tomto případě brzdová soustava přípojného vozidla po jejím uvedení v činnost musí zůstat v zabrzděném stavu mechanickým způsobem i když ve vzduchojemech přípojného vozidla není tlak vzduchu; - pro kapacitu zdrojů energie platí § 2 přílohy 7 Předpisu. U souprav o celkové hmotnosti nad 70 t nemusí být splněno ustanovení § 2.3.3 přílohy 7 Předpisu za podmínky, že přípojná vozidla jsou vybavena doplňkovými zařízeními (kompresory).
------------------------------------------------------------------
2) § 5 vyhlášky