§ 95
1. Nároky se musí uplatňovat písemně.
2. Nároky pro jakost, včetně nároků u zboží, na které se poskytuje záruka, a rovněž nároky pro množství se mohou ohlašovat telegraficky nebo dálnopisně. V takových případech musí být potvrzeny dopisem nejpozději 7 pracovních dnů ode dne ohlášení nároku telegraficky nebo dálnopisem, avšak během lhůt stanovených v § 97. Jestliže kupující odešle potvrzení opožděně, považuje se tento dopis za první ohlášení nároku.
3. K reklamaci se přikládají potvrzující doklady. Stranám se doporučuje při uplatňování nároků pro jakost a množství používat reklamačního aktu jakožto jednoho z dokladů potvrzujících nárok.
4. K nárokům pro nedojití (úplnou ztrátu) zboží, uvedeným v § 39 odst. 4 se přikládá duplikát železničního nákladního listu, jakož i doklady potvrzující okolnost, že železnice státu prodávajícího nepředala zboží přejímající železnici.
5. Za datum ohlášení nároku se považuje datum poštovního razítka země strany uplatňující nárok při převzetí dopisu nebo telegramu k odeslání nebo datum dálnopisného sdělení nebo datum doručení reklamace straně, u které se nárok uplatňuje.
6. Jestliže poslední den lhůty k uplatnění nároku připadá na nepracovní den v zemi strany uplatňující nárok, považuje se za den skončení lhůty nejbližší následující pracovní den.