§ 21
Železniční přejezdy
(1) Před označeným železničním přejezdem je řidič povinen počínat si zvlášť opatrně. Zejména je povinen se přesvědčit, zda může vjet na železniční přejezd. To neplatí, uvědomuje-li ho pomalu kmitající bílé světlo, 5) že se k železničnímu přejezdu neblíží vlak nebo železniční vozidlo.
(2) Vjíždět na železniční přejezd je zakázáno:
a) je-li dáváno znamení "Stůj!" jedním nebo dvěma červenými střídavě kmitajícími světly přejezdového zabezpečovacího zařízení;
b) je-li dávána zvuková výstraha přerušovaným zvukem houkačky nebo zvonku;
c) začínají-li se již sklápět nebo jsou-li již sklopeny závory;
d) dává-li znamení k zastavení vozidla pracovník dráhy kroužením červeným nebo žlutým praporkem nebo za snížené viditelnosti kroužením červeným světlem;
e) je-li již vidět nebo slyšet přijíždějící vlak nebo železniční vozidlo nebo je-li slyšet jeho houkání, pískání apod.; to však neplatí, pokud ještě svítí pomalu kmitající bílé světlo;
f) nedovoluje-li situace za přejezdem jeho bezpečné přejetí a pokračování v jízdě.
(3) Řidiči se před železničním přejezdem řadí za sebou v pořadí, ve kterém přijeli. Nejde-li o souběžnou jízdu, smějí řidiči přejíždět přes železniční přejezd jen v jednom jízdním proudu.
(4) Řidič je povinen 30 m před železničním přejezdem a při jeho přejíždění jet rychlostí nejvýše 30 km za hodinu. Svítí-li pomalu kmitající bílé světlo, je povinen 50 m před železničním přejezdem a při jeho přejíždění jet rychlostí nejvýše 50 km za hodinu.
(5) Před železničními přejezdy, u kterých je umístěna dopravní značka "Stůj, dej přednost v jízdě!" (č. C 2), je řidič povinen zastavit vozidlo na takovém místě, odkud má náležitý rozhled.
(6) Ustanovení této vyhlášky platná pro železniční přejezdy se vztahují též na přejezdy označené jako vlečkový přejezd (č. A 27) s výjimkou nejvyšší povolené rychlosti podle ustanovení odstavce 4 a zákazu předjíždění podle ustanovení § 11 odst. 2 písm. d).
------------------------------------------------------------------
5) § 2 odst. 3 vyhlášky č. 102/1968 Sb., o křížení pozemních komunikací s drahami v úrovni kolejí.