Článek 16
Společná marketingová ujednání
(1) Při provozování nebo nabízení leteckých dopravních služeb na stanovených linkách k prodeji může každý určený letecký podnik jedné smluvní strany uzavřít společná marketingová ujednání, jako například ujednání o společném označování linek (code-sharing) a o vyblokování prostoru (blocked-space), s:
(a) leteckým podnikem nebo leteckými podniky kterékoli smluvní strany,
(b) leteckým podnikem nebo leteckými podniky třetí strany. Pokud by třetí strana neoprávnila nebo nedovolila srovnatelné ujednání mezi leteckými podniky druhé smluvní strany a jinými leteckými podniky na dopravních službách do, z a přes třetí stát, má letecký úřad příslušné smluvní strany právo nepřijmout takové ujednání.
(2) Výše uvedená ustanovení však podléhají podmínce, že všechny letecké podniky takových ujednání:
(a) mají příslušná přepravní práva a splňují ustanovení této dohody,
(b) splňují požadavky uplatňované na taková ujednání leteckými úřady obou smluvních stran,
(c) poskytují spotřebitelům odpovídající informace o těchto ujednáních.
(3) Požaduje se, aby letecké podniky předložily návrh společných marketingových ujednání leteckým úřadům obou smluvních stran nejpozději třicet (30) dnů před navrhovaným datem jejich zavedení. Tato ujednání podléhají schválení leteckých úřadů obou smluvních stran.
(4) Kapacita nabízená určeným leteckým podnikem účastnícím se, jako marketingový dopravce, dopravních služeb na bázi společného označování linek provozovaných jiným leteckým podnikem, se nezapočítává do kapacitního limitu smluvní strany, která určila daného marketingového dopravce.